Feledékeny, fásult rendőrök

A túlélő csak három csattanásra emlékszik - Stépán Balázs írása

 

Három csattanást hallott, azután elöntötte a meleg – egyebet nem tud felidézni az utolsó, a kislétai gyilkosságot túlélő kislány, P. Tímea. Százötven sörétlövedék érte testszerte, az arcát, a fejét, a nyakát, a vállát.

A február 9-i tárgyalási napon Miszori László bíró két bűneset hátterét vizsgálta: az egyik első támadásét a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Piricsén, és az utolsó gyilkosságét Kislétán. A "cigányvadász kommandót" ez után az eset után három héttel letartóztatták. 

A pénteki tárgyaláson nem emlékezett semmire sem a piricsei támadás helyszínén elsőként intézkedő két nyírbátori rendőr, akiket 2008. augusztus 8-án hajnalban riasztottak. Getyinás Tibor telefonált az őrsre, hogy fegyveresek támadtak rájuk, felgyújtották házaikat, és meglőtték az egyik épületből menekülő édesanyját, Getyinás Magdolnát. (Ez volt az első eset, hogy a merénylők célzott lövéseket adtak le, és nem vaktában lövöldöztek. Getyinás Magdolna bal lábát, könyökét érték a lövések. A sörétek nagy részét ki sem operálhatták belőle, saját felelősségre hagyta el a kórházat. Félt, hogy merénylői a nyomára bukkanhatnak.) A vád szerint K. István és P. Zsolt támadt az áldozatokra. Molotov-koktélt hajítottak az épületekre, azután P. Zsolt vaktában lövöldözött a házak ablakára, K. István pedig egy célzott lövéssel lőtte meg Getyinás Magdolnát.

A tárgyaláson a két rendőr elismerte, hogy rendkívüli esemény volt a lövöldözés és a gyújtogatás az egyébként csendes vidéken, ennek ellenére szinte semmit sem jegyeztek meg a támadás helyszínéről, a nyomozásról, bár éjfél körül érkeztek és csak reggel nyolc körül távoztak. A környék biztosítása és az adatgyűjtés lett volna a járőr és a forró-nyomos csoport feladata, a helyszín alapos átvizsgálása a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei rendőrség életellenes nyomozóira tartozott. A tanuk még a romos viskókat sem nézhették át aprólékosan, nehogy éppen ők dúlják föl a nyomokat.

Miszori László bíró próbált segíteni a két rendőrnek, felolvasta az általuk készített rövid jelentések részleteit, ám még ezután is bizonytalankodtak. Nem emlékeztek, hogy láttak-e mentőt a helyszínen, egy vagy két épületet próbáltak-e felgyújtani a tettesek, nem tudták feleleveníteni, kiket hallgattak ki, kollégáik közül rajtuk kívül még hányan intézkedtek a helyszínen, ki, hol találta meg a lövedékek maradványait. A rövid, alig két órás kihallgatás után sietve távoztak a teremből. 

A bíróság a pénteki tárgyalási nap második részében levetítette a kislétai P. Tímea tavaly novemberben videóra vett vallomását, ugyanis a kislány hozzátartozói azt kérték, hogy ne kelljen Budapesten a tárgyaláson személyes is megjelennie. A 2009. augusztus 2-án éjjel történt kislétai támadást túlélő, akkor tizenkét éves P. Tímea nem tudta felidézni mi történt vele. Három csattanásra ébredt, kiment az előszobába, valami meleget érzett, azután elájult, a támadót nem látta. Négy-öt órán keresztül eszméletlenül hevert a földön, hajnalban a munkába induló rokonok találtak rá. Életét a gyors műtét mentette meg, sérülései azonban maradandó fogyatékosságot okoztak. A kórházban tért magához, rokonaitól tudta meg, hogy fegyveresek támadtak rájuk éjjel, édesanyát megölték.

A vád szerint K. István és P. Zsolt támadta meg az áldozatok kislétai otthonát. Ketten öt lövést adtak le az ágyban fekvő B. Máriára, K. István lövése pedig P. Tímeát sebesítette meg életveszélyesen.


22 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ciganyvadaszat-per.blog.hu/api/trackback/id/tr674309436

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lutria 2012.03.11. 16:43:12

A bíró indítványozhatná hogy a két rendőrt küldjék vissza a rendőrtisztire egy kis továbbképzésre mert már sokat felejtettek a tanultakból.

finalNmbr 2012.03.11. 18:05:43

A hazaáruló mocskos rasszista cigányokról mikor lesz szó?

Démonmac1 2012.03.11. 18:23:47

@nmy: Orbánnal a többi média foglalkozik eleget.

Démonmac1 2012.03.11. 18:25:59

@nmy: És szerinded rendes dolog teljesen ártatlan gyerek (ekre) lődözni?
Az a legaljább féreg, aki ezzel a dologgal egyetért.

finalNmbr 2012.03.11. 18:35:42

@Démonmac1: Látod, ebben egyetértünk! Akik lelőtték ezeket a cigány embereket a legszigorúbb büntetést érdemlik. De kurvára unalmas a baloldali média ferdítése a magyarországi cigány-magyar viszonyról.. mert ha ezek az esetek ekkora médiafigyelmet kapnak akkor kapjanak azok is ahol cigányok bántalmaznak/ölnek rasszista indítékból magyarokat! Ami azt hiszem, nem nagy titok: jóval több esetet takar mint az itt elhunyt roma emberek! Addig nem lesz ez a mérhetetlenül nagy feszültség feloldva míg ez nem létező probléma magyarországon.. sajnos az ilyen blogok, oldalak bicskanyitogatók/provokálók ezmiatt..

Martian (törölt) 2012.03.11. 18:58:38

"cigányvadász kommandó"

Nevetséges, hogy gyerekekre, szegénységben élő emberekre "vadásztak"... bezzeg a fukszos, kigyúrt, SUV-os cigánygengszterekre nem mertek.

2012.03.11. 19:32:06

@nmy: Mi a ferdítés? Szerinted az lenne a helyes tájékoztatás, ha az ilyenekről mindenki kussolna, ugye? Ha valaki a "rossz" oldalat védi akkor mindjárt kommunista? Egyáltalán miért kell oldalak legyenek? Nem fér a fejembe...

Az ilyen eseteknél tulajdonképpen sajnálom, hogy nincs halálbüntetés, ez príma példa lenne, úgy hangzik kiérdemelték. Amerikában több helyen meg is lenne.

Mellesleg szerintem a blog neve nagyon negatívra sikeredett, ha már az embert embernek nézzük nem a hovatartozása alapján, és békét szeretnénk, akkor elég nagy bukta ilyen címet adni.

finalNmbr 2012.03.11. 19:40:38

@A csótány is ember: Az a ferdítés, hogy a baloldalhoz közeli médiák hirtelen elfelejtik a származást megemlíteni ha cigány támad rasszista (szerintük mi aljanép vagyunk akik azért vannak itt, hogy eltartsák a cigányságot.. ) indítékból magyarra (ha egyáltalán hírértéke lesz náluk) de ha ez fordítva történik (ami valljuk be kibaszott ritka) akkor egyből náciveszélyt kiáltanak. Halálbüntetést énis támogatnám.. jóval kevesebb cigány lenne az országban

vladimir964 2012.03.11. 20:56:49

Senki és semmi sem adhat felhatalmazást és jogosultságot senkinek, hogy bármely ember életére törjön bármilyen eszme nevében, vélt vagy valós sérelem megtorlásaként. Az efféle emberek IQ-ja neanderthali mélységekben van.

sztrugackij 2012.03.11. 21:20:05

@nmy: "A hazaáruló mocskos rasszista cigányokról mikor lesz szó? "

Ha majd a te alvó gyerekedet lövi meg egy cigány.
Most egy olyan bűnesetet tárgyalnak, amit törzskönyvezett magyarok követtek el.
Ritka egy gyáva népség.

nyekk 2012.03.11. 21:49:54

Micsoda mocskos, piszkos ügy! Minden normális ember meg van győződve arról, hogy ezeket az aljas disznó ügyeket a kampós orrú Feri titkosszolgálatai rendezték, provokációs céllal.

Lásd valamennyi gyanusított titkosszolgálati és/vagy Moszad kapcsolatai, múltja, szerény anyagi helyzete, ezzel szemben drága eszközei (minőségi fegyverek, elit terepjáró, távoli utak stb) viszonya.

sztrugackij 2012.03.11. 22:13:05

@nyekk: "Micsoda mocskos, piszkos ügy! Minden normális ember meg van győződve arról, hogy ezeket az aljas disznó ügyeket a kampós orrú Feri titkosszolgálatai rendezték, provokációs céllal."

A kérdés inkább az, hogyan talált hozzá náci, agyontetovált, kopasz, zsidó bérgyilkosokat.
Vagy a tiszta szívű magyaroknál is van az a pénz?

Mercel 2012.03.11. 22:45:35

@nmy:

Ha azok a hidegvérű gyilkosok valamelyik fuxos cigánybandát likvidálják célzottan (koszi klán, "Fekete sereg" etc) akkor valószínűleg "csak" jogi szempontból lennének gyilkos aljas gazemberek.

De védtelen alvó embereket lemészárolni, az gerinctelen aljas féreg dolog.
Azoknak az embereknek az összes bűnük annyi volt, hogy rossz helyen éltek, és cigánynak születtek.
Arról nem beszélve, hogy egyik sem tartozott a fél falut terrorizáló, tolvaj rabló kategóriába.
Az utolsó áldozatot akkor ölték meg amikor hajnalban munkába indult.
Munkába, nem segélyért.

Egyébként itt konkrétan belőled tört ki a mocskos rasszista stílus.

"Frigyes"

2012.03.11. 22:48:00

@nmy: kétlem, mivel tyúktolvajt nem hiszem, kivégeznének, és kemény bűnözőből közöttük is alig akad, szerencsére. Nem hiszem, hogy te kellene ítélkezz, rasszista lévén...

finalNmbr 2012.03.11. 22:54:13

@Mercel: Egyetértek veled.

Rasszistának pedig egyáltalán nem érzem magam, még ha ehhez kurvára meg is van a jogom. A cigányt nem azért útálom mert barna a bőre vagy sötét a haja hanem azért ahogy viselkedik. Bár neked lehet nehéz ezt értelmezni de ez a xenofóbiától azért kurva messze van..

2012.03.11. 23:11:42

@nmy: Nem tudom, hogy igaz-e amit a lista mond, valamint nincsen olyan listám, amin magyarok gyilkoltak. Gondolom elég hoszú lenne még ha nem is tennék be olyan "apróságokat" mint egy pofon.

Amúgy amikor halálbüntetésre gondoltam nem verésért értettem, hanem nyilván kiemelt ügyekért, amikor gyakorlatilag mindenféle komoly indok nélkül 'civileket' megölni pl. egy családot megtámadni - nők gyerek stb. Mint a - majdnem - civilizált világban.
Idézlek: "Halálbüntetést énis támogatnám.. jóval kevesebb cigány lenne az országban " - vagyis szerinted százezres nagyságrendű olyan cigány bűnöző van az országban, aki halált érdemel? Ilyen véleménnyel csodálkozol, hogy az emberek nem vesznek komolyan?

Ha a copy pasted végigolvasnám valószínűleg alig lenne közte olyan, aki esetében egyáltalán felmerülne a kérdés. De igyekeztél, hogy elkápráztass a hosszúságával, hogy ne is olvassam el.

finalNmbr 2012.03.11. 23:11:58

@A csótány is ember: De tudod mit, belinkelem.

index cikk: index.hu/belfold/2012/03/11/halalos_verekedes_egy_balatonfuredi_diszkoban/

balatonfüred.ma: balatonfuredma.hu/hirek/halalos-kimenetelu-verekedes-balatonfureden-mar-megint-a-macho-pub-/

Látszólag semmi különbség nincs de ha a balatonfüredi oldalon meglesed a kommenteket pár helyi lakos leírja azért, hogy aki támadt cigány volt. Persze ez nem a legjobb példa hisz megmerem kockáztatni itt rasszista indíték nem volt de azt jól demózza, hogy a cigányok mennyire nem fogékonyak a szociális kapcsolatok normális értelmezésére. Osztrák faszinak mi volt a bűne?

finalNmbr 2012.03.11. 23:17:12

@A csótány is ember: Tárgytalan. Törölve. Így komoly a szólásszabadságért tüntetni ezeken az indexközeli blogokon.

Ha ezeket a cigánygyilkosságokat leszámítod, tudnál összeszedni mondjuk 5 magyarok által elkövetett, a cigányok ellen irányuló halálos végkimenetelű támadást?

Mert én ötvenet is összetudok szedni ahol cigányok ÖLTEK magyart.

Ne érts félre, én elítélem ezeket akik cigányokat öltek. De azt nem tudom elfogadni, hogy ennek nagyobb hírértékének kell lennie mint mondjuk a balatonfüredi esetnek (ahol még csak meg sem jelenik, hogy az elkövető a környék kancigánya volt)

2012.03.11. 23:28:40

@nmy: Nem tudok listát mondani, a rendőrség biztosan tudna rengeteg rasszista esetet felsorolni. Én nem vagok különösebben diszkriminatív. Ha egy ember megolt egy másikat akkor nem szokott érdekelni egyikük hovatartozása sem, kivéve, ha az volt az indíték. Én azt látom, hogy ha valahol pl cigány sértettről van szó, mindig megjelenik jópár ilyen mint te aki azt próbálja a jónépbe sulykolni, hogy gyakorlatilag megérdemelték mert mind bűnöző. És nem értem, miért. Sajnos vannak bűncselekmények, a rendőrségünk nincs a topon. De azt gondolom, gyakorlatilag senkinek nem áll az érdekében, hogy egyik vagy másik tetszőleges csoport által elkövetett bűntények száma csökkenjen, hanem az összes. Ha valaki pénzért öl meg egy embert, az rossz, de elszigetelt eset. De ha valaki gyűlöletet szít és ezáltal bűncselekmények születnek, mert feltüzeli egymást a sok idióta, azt sokkal veszélyesebbnek tartom, mert ezek az esetek valamennyire összekapcsolhatók, egymást gerjesztik. Szóval ezért tartom fasságnak a rasszizmust, mint mindenféle egyéb diszkriminációt (buzik, zsidók, muszlimok, katolikusok, magyarok vagy egyéb ellenit). Sajnos még politikai tőkét is kovácsolnak ebből egyesek, elterelve a nép figyelmét a valós problémákról.

finalNmbr 2012.03.11. 23:45:04

@A csótány is ember: Egy részével egyet értek. De nem szeretnék tovább vitázni erről. Máshogy látunk dolgokat bár talán a 'végcél' ugyanaz mindkettőnkél.. viszont nekem holnap meló, úgyhogy most alvás.

bye

0511 2012.03.12. 20:03:18

@Martian: "bezzeg a fukszos, kigyúrt, SUV-os cigánygengszterekre nem mertek. "

Nem erre szólt a megbízásuk.

Mercel 2012.03.13. 12:27:22

@nmy:

Idézlek azért, hogy megértsd miért írtam azt amit:
Ezt írtad:
"A hazaáruló mocskos rasszista cigányokról mikor lesz szó?
"
Valószínűleg egyikünk sem csökkent értelmi képességű ezért nem vágok vissza azzal, hogy lehülyézlek főleg azok után, hogy elolvastam a többi hozzászólásod is.

Viszont fel kéne fogni, hogy az ilyen kirohanásokkal csak és kizárólag kárt lehet okozni.
Az általad (jogosan) annyira fájlalt dolgok ettől nem változnak viszont sikeresen növelik a gyűlöletet ember és ember között.
Én is tudom, hogy van cigánybűnözés, sőt azt is, hogy pontosan azért lett ilyen a helyzet mert éveken át a szőnyeg alá söpörték a tüneteket.
Meg fogsz lepődni, de azok akik nem ennyire véresszájúak azok is egy normális országot szeretnének látni végre.

Próbáltam normálisan válaszolni ha lehet ne gondoljam majd úgy, hogy nem kellett volna...:)

"Frigyes"
süti beállítások módosítása