Százhatvan tanú, harminc szakértő, négy vádlott

Egy éve, 2011. március 25-én kezdődött a cigánygyilkosság-sorozat tárgyalása. - Stépán Balázs írása

2009. augusztus 21-én több, mint 100 rendőr és kommandós közreműködésével tartóztatták le a négy vádlottat, K. Árpádot, öccsét K. Istvánt, P. Zsoltot, és Cs. Istvánt Debrecenben, a Perényi 1 nevű klubban. Egy évvel később állt össze a vád, azt 2010. szeptember 8-án nyújtotta be az ügyészség. A Pest Megyei Bíróság elnöke szeptember 15-én Miszori László tanácselnök bírót bízta meg a per levezetésével. Több, mint százhatvan tanú, harminc szakértő meghallgatását indítványozta az ügyészség. A bíróság még az idén ki akarja hirdetni az ítéletet.

Négy nappal a gyanúsítottak letartóztatása után, augusztus 25-én egy sajtótájékoztatón sikertörténetéről beszélt Házi István dandártábornok, és Petőfi Attila ezredes, de nem tudták megmondani, hogy miért öltek meg hat ártatlan cigányembert a gyanúsítottak. Csaknem egy évvel később Cs. István társait terhelő vallomása alapján egészült ki a bűnlajstrom: aljas indokból (fajgyűlölet) elkövetett gyilkosságsorozattal vádolták meg a gyanúsítottakat, akik a cigány  – nem-cigány konfliktust akarták a robbanásig feszíteni. A vádirat szerint: „magánhadsereg létrehozása és polgárháború kirobbantása volt céljuk“. 2009. december 28-án Bencze József altábornagy, országos főkapitány elmondta, hogy „nyugodtan alhatunk, a tetteseket elkapták”, lakat alatt van mind a négy. Igaz, de van egy ötödik is; a besenyszögi, rendőrségi akciónak álcázott fegyverrablást a nyomozás szerint négyen követték el, de a vádlottak közül csak hárman vettek részt a támadásban. Névtelenül nyilatkozott 2009. november 16-án a Népszabadságnak egy rendőrtiszt: "Ha meg se szólalnak (a gyanúsítottak – a szerk.), akkor is elég bizonyítékunk van ellenük". A vádlottak hallgatnak, de a nyolcszáz lefoglalt bűnjel közül jó néhány billeg; Tatárszentgyörgyön olyan hanyagul kezelték egyik-másik bizonyítékot, hogy a bíróság kénytelen egyenként mérlegelni, mit lehet elfogadni közülük. A rasszista gyilkosságsorozat felderítése közben elkövetett hibákat vizsgálta egy parlamenti bizottság is. A 2009. novemberre elkészített jelentés szerint a Nemzetbiztonsági Hivatal szakmai hibákat követett el, képtelen volt együttműködni a „nyomozó hatóságokkal”.

A vádat március 25-én ismertette a Pest Megyei Bíróságon az ügyész. Sürgető elvárások, fokozott figyelem övezte az első tárgyalást. Az újságírók közül jó néhányan kiszorultak a Pest Megyei Bíróság (ma: Budapest Környéki Törvényszék) szocreál kiképzésű, kráter formájú díszterméből, ők a kivetítőről követhették az egynapos vádismertetést. A vád: „előre kitervelten, aljas indokból (fajgyűlölet – a szerk.), több emberen, részben sok ember életét veszélyeztetve, részben tizennegyedik életévét be nem töltött személy ellen elkövetett emberölés”, és „más bűncselekmények”.

A vádlottak tízszer támadtak. Tarnabodon a huszonkilenc vaktában leadott lövés egyike sem okozott személyi sérülést, a megtámadott házakban nem is roma családok éltek. Az első, galgyagyörki támadás 2008. július 20-án nagy riadalmat okozott, de senki sem sérült meg. Piricsén augusztus 7-én Getyinás Magdolnát meglőtték, Nyiradony-Tamásipusztán szeptember 4-én vaktában lövöldöztek, senki sem sérült meg. Nagycsécsen november 2-án két embert öltek meg. Alsózsolcán december 11-én derékon lőtték Rontó Krisztiánt, örökre megnyomorították. Tatárszentgyörgyön 2009. február 22-én Csorba Róbertet és kisfiát agyonlőtték. Tiszalökön április 22-én Kóka Jenőt, Kislétán augusztus 2-án özvegy Balogh Máriát gyilkolták meg, kislányát életveszélyesen megsebesítették. Hetvennyolc lövéssel hat embert öltek meg. A több mint száz kötetből álló nyomozati jegyzőkönyv alapján összeállított kilencvenegy oldalas vádirat azonban nem győzött meg mindenkit. Egy bennfentes ügyvéd blogunknak a tárgyalás első napján elmondta: „Egy újabb, legalább ilyen terjedelmes vádiratot lehetne összeállítani azokból a megválaszolatlan kérdésekből, illetve szándékosan került tényekből, elvarratlan szálakból, amik a Pest Megyei Főügyészség vádiratából most kimaradtak. A vádlottak padján sem biztos, hogy csak a négy feltételezett elkövetőnek kéne ülnie”.

Mind a négyen megértették a vádat, K. Árpád, K. István, és P. Zsolt megtagadta a vallomást, Cs. István a tárgyalás elején megnyílt, a nyomozás során elmondottakat ismételte meg. Tiszalökre, és Kislétára fuvarozta a társaságot, de azt állítja, nem tudta, hogy társai gyilkosságra készülnek.

K. Árpád és K. István időhúzásra játszik: István többször cserélt ügyvédet, a testvérek többször jelentették föl a bírót elfogultság miatt. Bérdi Zsolt, az elsőrendű K. Árpád védője először tavaly áprilisban kifogásolta, hogy Miszori elfogult, utoljára március 2-án próbálkoztak. A bíróság az összes indítványt elutasította. A bíró egyébként arra törekszik, hogy megnyíljanak, és vallomást tegyenek a vádlottak, az oldottabb légkör érdekében a hivatalos megszólítást félretéve, keresztnevén szólítja mind a négy férfit.

A koronatanúnak tekintett F.-né Ny. Éva, a vádlottak munkaadója 2009-ben segített a „fiúknak” Tiszalökről elmenekülni. Az asszony az áprilisi tárgyalássorozaton teljesen összezavarodott, érvénytelenítette szinte összes korábbi vallomását, és szeptemberben összeroppant: „Nem merek olyat mondani, amivel másnak bajt okozok. Én nem szeretnék tanú lenni, nem bírom ezt a terhet. Ki vagyok én? Egy nulla. Egy szimpla ember vagyok. Borzasztó! Tőlem várják, hogy koronatanú legyek?!”

A vádlottak ismerősei a tavaszi tárgyalásokon tagadták, hogy a Mein Kampfot olvasgató K. István, vagy a nyakszirtjén a Heil Hitlert kódoló duplanyolcas tetkót viselő P. Zsolt - akik egymás között „Hitler-apukát” emlegettek -, neonáci, fajgyűlölő, rasszista lenne. A nemzeti-radikális tetkó divatról két hajdúszoboszlói tetováló mesélt a bíróságon. Tőlük K. István egy Rudolf Hess képmást, egy birodalmi sast, és lábszárára egy horogkeresztet rendelt, P. Zsolt pedig a duplanyolcast. „Kígyó” T. Sándor, P. Zsolt munkatársa és barátja a tárgyaláson elmondta, hogy P. nem rasszista, nem cigánygyűlölő, bár „kifejezetten nem szereti a cigányokat” de csak annyira nem, mint „minden normális ember”. A vádlottak is tagadják, hogy rasszisták lennének.

A tanúként meghallgatott áldozatok legtöbbjét sokkolta a támadások felelevenítése. Miszori László „nyomozó bírónak” vallja magát, mégsem sikerült az összes áldozatot zökkenőmentesen kihallgatni. Időnként éles, türelmetlen megjegyzésekkel bizonytalanította el egyik-másik, amúgy is szorongó tanút. Néhányan a legegyszerűbb kérdéseket sem értették meg. Csorba Csaba – akinek fiát és unokáját lőtték agyon Tatárszentgyörgyön – feldúltan mesélt a három évvel ezelőtti éjszakájáról. A silány helyszínelés felháborította, bizalmatlan a hatóságokkal szemben. A támadás történetét apró mozaikokból próbálja önkényesen összeállítani, és megmagyarázni. Téves következtetéseihez, a valóságtól elrugaszkodó vallomásához körömszakadtáig ragaszkodik. A Piricsén sörétes puskával megsebesített Getyinás Magdolnát még most is sokkolja az éjjeli támadás, csak a vádlottak távollétében merte elmesélni a borzalmakat. A támadókat senki sem látta, csak Alsózsolcán néhány kisgyerek a felvillanó torkolattűz fényében, de fel nem ismerik őket. A kiskorú P. Péter vallomás közben rosszul lett, a tárgyalást meg kellett szakítani. A nyíradonyi emlékek felidézése borította ki. Szinte kivétel nélkül mindenki a „miért éppen én” döbbenetével beszélt a borzalmakról.

A vádlottak hátországa a tárgyaláson elsikkad, pedig a cívisváros nemzeti-radikális szubkultúrája elevennek tűnik. Egymást érik-érték a nemzeti-radikális alakulatok, a Véres Kardot, a Keleti Arcvonal Bajtársi Közösséget, a Nemzeti Arcvonalat, a Nemzeti Népjóléti Szövetséget, a Nemzeti Vitézi Szövetséget említették a tanúk. A vádlottak családjainak támogatásáért a Skins for Skins alakulata szervezett adománygyűjtést. K. István az 1990-es évek közepén egyik alapítója a Keletei Arcvonal Bajtársi Közösségnek, amelynek néhány tagját azért ítélték el, mert 1995 januárjában felgyújtották a debreceni zsinagóga tóraszekrényét. K. István később a Véres Kardhoz igazolt, de ezzel a csapattal 2006-ban szakított. K. Árpád – Cs. István vallomása szerint – a Magyar Nemzeti Arcvonal neonáci, újhungarista szervezettel kereste a kapcsolatot egy időben, de a próbálkozás meghiúsult.

Az időközben betiltott Magyar Gárdát avíttnak, erőtlennek tartották. 2007-ben megnézték a budai várban a Gárda-avatást, de komolytalannak vélték, szerintük ennél többet kell felmutatni. A vád szerint „egyre inkább érlelődött az elgondolás, hogy a kezdeményezést magukhoz ragadva, tevőlegesen fognak részt vállalni a rend helyreállításában, válaszul az általuk romáknak tulajdonított jogsértésekre, atrocitásokra”. Ütősebb, rafinált akciókkal szerették volna a helyi cigány – nem-cigány konfliktusokat annyira felfokozni, hogy azok az egész országot felháborító békétlenséghez vezessenek.

Miszori László a lehetőséghez mérten próbálja pörgetni az eseményeket, hogy még az idén ítéletet hirdethessenek.

 

A bűnlajstrom

 

Agyonlőtték:

2008. november 2-án Nagycsécsen Nagy Tibornét, Nagy Józsfet, 2009. február 22-én Tatárszentgyörgyön Csorba Róbertet, Csorba Robikát (5), április 22-én Kóka Jenőt, 2009. augusztus 2-án Kislétán özvegy Balogh Máriát.

 

Meglőtték, súlyosan megsérült:

2008. augusztus 7-én Piricsén Getyinás Magdolna, 2008. december 11-én Alsózsolcán Rontó Krisztián, Tatárszentgyörgyön Csorba Bianka, Kislétán Balogh Tímea (11) életét az orvosok mentették meg.

 

Gyújtogatás:

2008. július 20-án Galgagyörkön, augusztus 7-én Piricsén, szeptember 28-én Tarnabodon.

 

Fegyveres rablás:

2008. március 7-én Besenyszögön.

 

(Az időpont a támadásra felkészülés kezdetét jelzi, a bűncselekmények elkövetése esetenként elhúzódhat a következő nap hajnalára.)

 


117 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ciganyvadaszat-per.blog.hu/api/trackback/id/tr494335403

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2012.03.23. 19:17:59

vajon miért nem említi meg a cikkíró, a vezéralak féléves izraeli kiképzését?!

kifordított nagyanyó 2012.03.23. 19:24:18

Hagyjuk már ezt a rasszistázást.
De amúgy mindkettőtöknek van igazsága.

Thug 2012.03.23. 19:26:17

Istenem, ezért blogot vezetni, meg index címlapra kerülni már sokadjára.

Írjon már valaki arról blogot, hogy a cigányok nap, mint nap vadásznak a magyarokra. Az persze nem számít...

komplikato 2012.03.23. 19:27:08

Tényleg ennyit ér a Nemzetbiztonsági Hivatal, hogy tucatnyi alapból nemzetbiztonságot veszélyeztető ultranacionalista csoportok tagjai nem kerültek képbe egyből amikor elkezdődtek az események? Meg sem próbáltak összefüggést keresni vagy simán annyira gagyik, hogy nem is vizsgálták azokat?

@Éhes_ló: Azokat a híreket miért nem linkeled be elmúlt 3 évből, mikor "fehér ember" gyilkolta le saját családtagját vagy tagjait? Ja, mert azt nem kell számon tartani mi?

pucuka (törölt) 2012.03.23. 19:31:44

Tudod Faszkalap -mert így hívom én az ilyen gondolat nélküli anyabaszókat- nem sok közöd van a valósághoz.Te mocskos,uszító zsidóbírka...Semmi más nem vezérelt Téged,mint,hogy írjál valami egészen elképesztő és terjedelmes faszságot,amit a nép szájába adhatsz.De remélem vége lesz egyszer és mindenkorra a Te és fajtád uszító magatartásának,mert kiverünk titeket az országból,aztán Mi,magyarok és cigányok együtt fogjuk elutasítani azt,amit a rohadék,lúdtalpas,tetűhintás csürhéd ránk szabadított.Nem kell nekünk,az itt bemutatott színjátékotok egyike sem és főleg nem vagyunk vevők arra,hogy egymás ellen uszítsátok a két tábort.

VT22 2012.03.23. 19:41:17

@Thug: Ott a pont!
Az ilyen futtatott blogok valahogy mindig kierülnek címlapra.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.03.23. 19:47:09

A vád: „előre kitervelten, aljas indokból (fajgyűlölet – a szerk.), több emberen, részben sok ember életét veszélyeztetve, részben tizennegyedik életévét be nem töltött személy ellen elkövetett emberölés”, és „más bűncselekmények”.

...

Dehát írták, hogy az indok, hogy társadalmi változást érjenek el.

Akkor ez nem fajgyűlölet, hanem politikai motiváció.

Vagyis terrorizmus...

mókáné 2012.03.23. 20:14:42

Nem könnyű cigánynak lenni Magyarországon.

Felmerült bennem: ez egy moderált blog vagy valóban ilyen kevesen szólnak hozzá?

nyekk 2012.03.23. 20:16:28

Elegem van már abból, hogy ha a bűncselekmény áldozata egy cigány, akkor a blogíró félék tele kotkodácsolják a világot azzal, hogy micsoda gyalázat történt a "náci" Magyarországon.

De ha az elkövető a cigány, akkor személyiségi jog van meg kuss!
Vagy akár hová mennek az itteni cigányok , ahol a végletekig lejáratják azt az országot, ahonnan jöttek, akkor annak az országnak az"állampolgárai". Véletlenül sem cigányok.

komplikato 2012.03.23. 20:18:44

Nem azt várom, hogy életük végén sitten rohadjanak, mert az a minimum, hanem azt ha valamelyik sötét barbár jómadárnak ilyen gondolatok csak átvillannak az agyán a kocsmában, akkor könyököljön már mellé két oldalra pár TEK-es csóka és beszélgessenek el vele.

Azért az gáz lenne ha az ügyről kiderülne, lustaság okán (vagy egyéb érintettség okán) eltussolták a lehetséges ötödik vagy egyéb elkövetők irányába történő nyomozást.

@pucuka: Örülünk, hogy nem leltél más helyet a szokásos 20 percenkénti zsidózásra, de nem tudom feltűnt e neked, hogy ez a blog egy bírósági tárgyalásról szól, és nem az írója követtet el tömegmészárlást. Vagy csak benyomtad a keresőbe hol használták a "rasszista" szót és write only üzemmódban nyomogattad a Control V-t?

gnme 2012.03.23. 20:19:16

cigányra vadásznak?

felháborító.

(..na azért fel ne háborodjak, nem venném a szivemre)

komplikato 2012.03.23. 20:20:55

@nyekk: Ja, nyilván rengeteg olyan eset van, ahol a cigányok nekiállnak sorozat gyilkolni a gádzsókat sörétes puskával ... például? Ez nem egy bűncselekmény volt, hanem vérfürdő. Sőt, terror cselekmény, nem ám papíron hanem tényleg.

2012.03.23. 20:22:58

Hát akkor ezt most beteszem ide is. Nem ezen bejegyzés és kommentjei olvastán írtam, hanem egy másik vitában, de nemrég, így tán még aktuális, bocs, ha közben néhány újabb fejlemény cáfolná a felvetésem:

Cigánygyilkosságok, az. No, akkor elmondom, kábé mi lehetett.

Régóta náciveszélyt harsogó uraink és parancsolóink úgy látták helyesnek, ha szavak helyett immár tetteket is tárhatnak a magyariak náczulásain furton elszörnyűlő világ elé. Mondjuk mindjárt egy igazi ku-kluksz-klánt, csak a keresztégetés momentuma nélkül, mert az nem fér a képbe. (mint azt egy későbbi ábra is mutatta :D)

Fogtak hát néhány a terepen jól kiszolgált és messzi földeken már bizonyított, kebelbéli zsoldost a kocsmában (kész fantasy RPG, mi?) lehetőleg olyat, aki már benne volt valami korábbi műnáci csapatban, aki meg nem, arra is hamar tetkót rakattak.

Továbbá adtak nekik pénzt, paripát, fegyvert, no meg akciótervet. Gondosan ügyelve rá, hogy egyetlen valódi bűnözőcigány se kerüljön a szórásukba, mert még a végén azt nem sajnálná senki.

És minden egyes tettüket, meg az áldozatok elhantolását végig kísértették a gondosan egybeterelt hisztériázó médiával, vérző szívvel aggódó szakállas atyákkal, népéért fennhangon síró (minisz) terelnökkel, és a maradéktalan létszámban temetni kirendelt kormánnyal.

Aztán kitelt a kiszabott idő, s láss csudát, hipphopp meglettek. Mindjárt ki is derült: valódi vérnácik azok, mi mások, s csak úgy gondoltak egyszer egyet: megyünk cigányvadászni. Mint az életben. Mögöttük se Jobbik, se 64 Vármegye, se Gárda, de még a 'Magyarok Nyulai' :) se, csak az egyikük kamaszkorából valami régesrég betiltott műnáci horda.

És lett szépen, hogy az esetek kapcsán vegyesen összeállott parlamenti vizsgálóbizottság jegyzőkönyveit, dokumentumait, jelentéseit, megállapításait az egész ügysorozatról, mind a kormány, mind az ellenzék részéről mélységes egyetértésben úgy 80 évre titkosították, miközben a fiúk mentek karcerbe, majd később onnan tárgyalásra.

S milyen fura, a pert nem kíséri szélballib médialáz, nem vonulnak körbe-körbe nagy táblákkal rokonok és jogvédők előtte, nem ordibál a tárgyalóteremben egyetlen érintett sem, a jogászok a vádlottak motivációin, barátnőikkel való kapcsolataikon és svasztikás tetkóikon méláznak, miközben egyikük valami kapcsolatot emleget, de bekussoltatják, meg kiderül, hogy amcsi hadszínterekre való, 3 milliót érő távmordályt is birtokoltak, a csórók ...

Igazából a kutyát nem érdekli már az egész, csak a Berlini Filmfesztivált, meg az ott megdíjazott repüljfeljancsit, aki triplán profitált belőle.

arizmendi 2012.03.23. 20:26:48

Thug, nyekk, VT22 és pucuka: egyet mondjatok meg, mi a véleményetek arról, hogy ezek agyonlőttek egy 5 éves gyereket? mikor csináltak ilyet a cigányok magyarok kárára és hol? ilyet még a szerbek sem csináltak a bosnyákokkal Szebrenyicában... ennyi, ennyi, egyszerűen védhetetlen, amit védtek....

2012.03.23. 20:41:41

@arizmendi:

Nyugi, a megbízóknál épp a gyerek volt az aduász. A lényege az egésznek, a drámai csúcspont, a hab a tortán. pontosan az olyan harmatos, érzékeny lelkek kedvéért, mint te.

Aztán meg ne csinálj úgy, mintha a ti ''védenceitek' nem kínoznának-aláznának-fosztogatnának-zsarolnának-ölnének gyereket (meg öreget-rokkantat-beteget, stb) tucatjával, libsi.

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2012.03.23. 20:43:11

Emberek! Ez valami beteg verseny? Atyaisten, mi van veletek? Minden bűncselekmény elítélendő és visszataszító. Teljesen beteg dolog összehasonlítani egymással különböző bűneseteket! Mi értelme van? Rasszista indítékkal elkövetett sorozatgyilkosság esetén, miért kell csodálkozni azon ha a média, vagy egy blog figyelemmel követi az eseményeket? Milyen emberek azok, akik egy ilyen hír kapcsán, amikor pont rasszista szándékkal gyerekeket öltek előre eltervezett módon elkezdenek cigányozni? Komolyan mondom, milyen országban élünk? A romakérdés nagyon fontos! Évtizedek óta nem történik semmi, de hogy nem a gyűlölködés, és a kirekesztés, a rasszizmus a megoldás, azt az ilyen értelmetlen és elképesztő és aljas mészárlás is bizonyítja!

Thug 2012.03.23. 20:44:48

@arizmendi: Nagyon ne menjünk bele ebbe a témába, mert lenne mit mesélnem. Én nem a Rózsadombon nőttem fel és nem is ott élek. Rohadtul nem érdekli őket, ha valami kell nekik, hogy 5 éves az illető, vagy 80.
Egyébként az mennyivel külonb dolog, hogy 80 éves magatehetetlen néniket erőszakolnak meg kis gecik, miután kirabolják? Csak azért kérdezem, mert ez mindennapos.
A minap egy 8 éves magyar kis srácot szedtem ki fényes nappal a város Fő terén 3 hasonló korú cigány kezéből. Mindezt azért, mert állítólag valamit elmondott a tanár néninek. Mindenki leszarta, még a fejüket is elfordították, akik arra jártak.
A legnagyobb az volt, hogy felállt a 3 kis suttyó.
Mondjuk miután elmeséltem a legokosabbnak, hogy kapnak 3 mp-t, hogy eltakarodjanak, ha nem felmosom velük a betont elballagtak.

Szóval, ne okoskodjál te nekem a buzi liberális dumáddal...

2012.03.23. 20:48:10

@Legelő Őse:

Akkor tessék, lovagom, indulj megtorolni az érinthetetlen szent tehenek véres tetteit, mert ha te nem teszed szemlátomást nem teszi meg senki ...

Mérd őket is ezen mércével, igazság bajnoka, és szólj a zsernyákoknak, a jogászoknak, meg a smasszeroknak is.

Az előbb már írtam, mi a véleményem a "rasszista sorozatgyilkosságokról", tán volnál kegyes átfutni egy kissé ...

komplikato 2012.03.23. 20:51:06

@Thug: És ezen dolgoknak amit itt írtál és amiben nem egy rész eléggé fantazy jellegre hajaz, mi a frász köze van ahhoz az egyszerű dologhoz, hogy gyilkost nem hagyunk szabadlábon? A gyilkos az gyilkos, pont nem számít ki fia borja, rohadjon rá a műanyag lakat. Bűnöző bűnözik, lecsukják, megbüntetik. Szóval EZEN mit kell hőbörögni?

komplikato 2012.03.23. 20:53:29

@ekszvájzed: Pont olyan mint legtöbb össze esküvés elmélet. Ráadásul túl som észt és belátóképességet látsz bele az ország politikusaiba, miközben 3 napra előre nem tudják előre látni mit okoznak egy sima nyilatkozatukkal, képtelenek egy pár hétig kitartó gazdasági tervre, stb.

mókáné 2012.03.23. 20:54:45

@Thug:

"Szóval, ne okoskodjál te nekem a buzi liberális dumáddal..."

Ő ne okoskodjon, de Te okoskodhatsz. Ez jó.

Egyébiránt a cigányok vannak kiszolgáltatottabb helyzetben és ez tény. A munkaerőpiacon és a mindennapi életben is. Csak a bőrszínük vagy nevük miatt. Nincs ennek értelme, mégis így van.

Itt konkrétan még a végén kiderül, hogy az áldozatok voltak a bűnösök is egyben. Gondolkodj el, mielőtt írsz. Ennyi a legkevesebb, amit tehetsz, de ezt megteheted.

2012.03.23. 20:57:14

@Kompli:

Nyugi, nem ők találják ki a tényleg cseles ügyeket, hanem azok, akik őket mozgatják, és hidd el, ők aztán értik a dolgukat.

És szemlátomást nem a béke, a rend, a jólét, meg a normális civil élet a céljuk.

2012.03.23. 21:03:33

@knausz:

Meddig lökitek még a süket mantrát? Egymlliószor elmondták már érrtelmesebbnél értelmesebb emberek, hogy ez mennyire nincs így.

Jól benyaljátok a különböző telefonos és más trükkös jogvédői tesztelésekről gyártott infókat, látszik.

Cigányt felvenni kötelező, különben megtorlás van. Azoknak, akik nem kebelbeli munkaadói körökhöz tartoznak.

Másrészt meg a cigányok csakúgy tolonganak a munkáért, fektéllenek is tőlük a munkaközvetítő irodák. dehogyis akarnak ők a f.szukból, meg a segílyből élni á, nem ...

Szegény kiszolgáltatott, éhező, elnyomott rabszolgák ... Valahol felsírok ...

Thug 2012.03.23. 21:05:36

Már azt is bánom, hogy írtam...

A sok bolcs ki akar oktatni, hogy éljen a empátia, legyek humánus a sok cigány felé, akik bizony mind áldozatok. Évtizedek óta megy a felzárkóztatás, jó ideje évi milliárdok mennek tobbek kozott az én pénzemből is arra, hogy ne legyen belőlük semmi. Felnőtt egy teljes generáció, akik nem dolgoznak, mégis csillogó pólóba, meg béemvébe tolják.
Én meg dolgozhatok életem végéig, akkor sem haladok egyről a kettőre...

Ráadásul még nekem kell magyarázkodnom, hogy miért nem sajnálom, kedvelem őket...
Szóval, elmehettek Ti a ....

mókáné 2012.03.23. 21:09:25

@ekszvájzed:

"Cigányt felvenni kötelező,."

Szeretném, ha már itt tartanánk és a pozitív diszkrimináció elvét alkalmaznánk, továbbá a középréteg anyagilag is segítené a cigányokat.

Jómagam: szívesen karolnék fel középiskolában, egyetemen tanulni akaró cigány fiatalt! Örülnék neki, ha ezt szervezett körülmények között megtehetném.

Hiszem, hogy a romák felzárkóztatása közös ügyünk.

gnme 2012.03.23. 21:11:20

@Thug: tartsál élő fegyvert

én így védekezem a behatolók ellen

a kutya az ember barátja

www.amazon.de/Bullmastiffs-heute-Lyn-Pratt/dp/3929545306

komplikato 2012.03.23. 21:13:25

@ekszvájzed: Segélyből továbbra sem lehet élni vagy megélni, nem érdekel hányszor írják le ezt a "közismert tényt, amely mint minden közismert tény, tévedésen alapul". Ha pedig valaki kötözködésnek vélné részemről, menjen és tanulmányozza már milyen segély, mennyi, hány, milyen alapon és kinek jár.
Bár lehet ezen tényeket is berejtik a gonosz erők, mint O.V. elől az Eu törvénykönyvének egyetlen példányát? :D

@Thug: Megint kérdem, mi köze annak, hogy nem vagy okkal vagy ok nélkül szolidáris a cigányokkal, hogy vérszomjas gyilkosokat próbálnak egyesek itt védeni?

Hertelendi 2012.03.23. 21:14:49

@ekszvájzed: "Egymlliószor elmondták már érrtelmesebbnél értelmesebb emberek, hogy ez mennyire nincs így."

Kikre gondolsz? Kik lennének azok a nagyon értelmes emberek?
Gondolom igazmagyarok a nemzeti oldalról:)

2012.03.23. 21:17:11

@knausz:

Persze, hogy kötelező, de ti, a szabadság hívei vajon miért tapsoltok, ha ezt rákényszerítik valakire, az akarata ellenére, mikor az ilyen bulinak általában nincs jó vége.

És ügyesen kikerülted a "kebelbéli" kifejezést ... Szerinted itt kikre értettem?

Észrevehetnétek már, hogy ez nem a 60-as évek Amerikája, ahol nem engedik be az egyetemre a mindenáron odajárni akaró afrót ...

Rendben, zárkóztass. Tedd azt, de akkor te menj le közéjük, mégpedig egyenest oda, ahová egyébként a Gárda menne, ha lenne ...

És emelgesed ki őket, egyesével, személyesen. Megásd, ha élve kerülsz elő a programból, a Kalkuttai Teréz anya egy szellemjárás előtti Ebenézer Szkrúdzs lesz tehozzád képest ... Vagy nem :)

Na jó egy könnyítés: viheted a többi lelkes kruszédört is ... Sok sikert!

mókáné 2012.03.23. 21:17:28

@Thug:

"Én meg dolgozhatok életem végéig, akkor sem haladok egyről a kettőre..."

Hát igazán sajnálom! De ez még nem ok arra, hogy a cigányokat tedd felelőssé a saját sikertelenséged miatt.

2012.03.23. 21:25:13

@Hertelendi:

Ne gyere nekem igazmagyarozással, te. Ez a mániátok. Miféle "igazmagyar" az, aki csupán végre egy civilizált országban akar élni, egy bűnözésre felbátorított és fékevesztett, jól behatárolható etnikai csoport tettei által fennálló masszív fenyegetettség nélkül?

Mindenki "igazmagyar" aki nem szereti azokat a jelenségeket amelyeket az imádottjaitok előadnak?

Intelligens, olvasott, művelt és tájékozott emberekről beszélek olyanokról, akinek ti is láttatni szeretitek magatokat. Csupán annyi a különbség, hogy azk nem védenek ész nélkül olyasmit, amivel az életben ők maguk sem néznének szembe, és nem tapsolnak boldogan egy szabadjára engedett mindenféle gátlás nélküli pusztítás tobzódásának.

Ne igazmagyarozz nekem, aki sem igaz, sem magyar nem vagy, mert ha az lennél, pirulnál. Sűrűn.

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2012.03.23. 21:27:17

@ekszvájzed: azt írtam, hogy ezek nem egymással szemben versengő dolgok. Nincs egy mérleg, amelynek egyik oldalára a romák által elkövetett bűntettek, a másik oldalára pedig másoké kerülnek. Ennek semmi értelme. Értem hogy a szélsőjobboldal rendszeresen ellehetetlenít minden vitát ezzel a kontra produktív érveléssel, és az általad is részletesen bemutatott jellemző összeesküvés halmazzal, de ez inkább szomorú. Az hogy az elmúlt évtizedekben nem sikerült semmilyen hosszú távú stratégiát kidolgozni és szépen lassan szisztematikusan megvalósítani, hatalmas probléma. De az szintén az, hogy a parlamenti szintre emelt gyűlölködés ezt lassan ellehetetleníti, mert áttematizálja ezzel a rasszista szósszal az egész problémát.
A másik hozzászólásodban említett béke rend és jólét és civil élet pont nem onnan várható, ahonnan a problémák megoldása egy mindent leegyszerűsítő szélsőséges gyűlölködő és kirekesztő, magát a probléma folyamatos üvöltözésével hősnek kikiáltó, és ezzel politikai hasznot szerző szélsőség telepedik. Az eddigi kormányok tehetetlensége, a szuper piszi hozzáállás oda vezetett hogy teljesen normális emberek is átveszik a közbeszédben a rasszista lózungokat. Sőt, miközben a rasszista indítékkal sorozatgyilkosokat tárgyaló perről beszélgetünk, megint a romákról van szó. Pedig ez így értelmetlen. Ebben a perben ők áldozatok. Ezek tények. A bíróság feladata hogy kiderüljön, mi történt.
A probléma pedig sokkal összetettebb, mint ahogyan azt üzenik, a szerencsére csak a neten magasan reprezentált és aktív gyűlölködők.
Senki sem a problémát, vagy a bűnözést relativizálja, vagy vonja kétségbe. A problémára adott válaszok, azok okai tekintetében azonban engedd meg hogy tovább lépjenek itt mások annál, hogy valakinek a bőrszíne fekete vagy fehér. E felett csak akkor nem lehet átlépni, ha valakiket emiatt mészárolnak le. Mint most is.

Thug 2012.03.23. 21:32:51

@knausz: El vagy tévedve. Nekem nem adatott meg, hogy kisebbséget védjek a minimálbér tobbszoroséért.
A saját területemen jól végzem a munkámat. Arról már nem én tehetek, hogy basznak megfizetni, amit tudok. De ez megint olyan téma, hogy ne menjünk bele, mert vannak így egy páran az országban.

Viszont annak kifejezetten orülok, hogy neked jogvédőnek jól megy... :S

2012.03.23. 21:35:44

@Legelő Őse:

Figyu, csak egyre válaszolj nekem: ezek a zsoldosok miért nem bűnözőcigányokat: maffiózókat, uzsorásokat, csicskáztatókat, zsarolókat, behajtókat, csempészeket, orgazdákat, vadorzókat, szamurájkardos klánvezéreket, vagy azok pereputtyát gyilkolták?

Miért nem azokat, akik miatt tényleg nagy baj van?

(azzal ne is gyere, hogy azt nem merték, mert akkor őket vadászták volna le ... :) persze, ilyen kommandós múlttal, meg arzenállal)

A bőrszín meg marhaság. Mantra. Nem nagyon nézték azok amúgy se az éj leple alatt, hogy a meglőtt árnyék milyen árnyalat ... (Persze, mondjátok, kifigyelték már előbb (mert azt olyan egyszerű arrafel), meg ott úgyis csak cigók laktak, ja). Így csúszott be egy majdnemfehér bácsi a képbe ...

mókáné 2012.03.23. 21:37:17

@ekszvájzed:

"Rendben, zárkóztass. Tedd azt, de akkor te menj le közéjük, mégpedig egyenest oda, ahová egyébként a Gárda menne, ha lenne ..."

Járom az országot, látom, mi van: szegénység.

Elsősorban a kormány feladata, hogy elindítson egy hatékony felzárkóztatási programot. Ezt egyéni ember nem tudja kezdeményezni.

Példát tudok mutatni. Az egyetem nem olcsó. Három gyermekem közül kettő már dolgozik (egyetem, gimnázium mellett), gyűjti a pénzt, függetlenül attól, hogy én biztosítom.

A cigányok felzárkóztatása a nemzet kiemelt ügye kell legyen, ha sikeres országban gondolkodunk.

Csillagszemű Juhász 2012.03.23. 21:38:16

@knausz: ki tiltja meg, hogy karold fel őket? Az az érzésem, hogy neked is csak a szád jár. Mutass példát! Ha munkaadó vagy, vegyél fel cigányt. De ne azt a hármat, amelyik tényleg be akar illeszkedni, ugyanis azoknak sikerül is. Olyan igazi, elnyomott, mílyszegény, segélyből tengődőt. Vagy vigyél be a főninek párat, biztos lelkes lesz. Azt meg én sem hiszem el, hogy valakik, akik cigányt akarnak ölni, nem ilyen sztojka meg raffael féléket találnak meg. Ennek így semmi értelme.

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2012.03.23. 21:39:30

@ekszvájzed: attól magyar valaki hogy árnyaltabban is képes átlátni egy problémát? Ez nem arról szól hogy bárki védene bárkiket is. Véleményem szerint ez arról szól, hogy amennyiben te nem kínálsz megoldási javaslatokat, csak egyoldalúan szajkózod egy népcsoportra vetítve a valódi problémát, mindössze annyi értelmezhető belőle hogy gyűlölöd őket. Nos ez önmagában nem vezet sehová. Csak mélyíti a szakadékot. A hazai börtönökben ülök közül 10-ből hét állampolgár férfi, és három nő. Gyűlöljem magam mint férfit? Gyűlöljük a férfiakat? A férfiak agresszívak, Ki kell rekeszteni őket a társadalomból? Mivel ők csak az állam pénzén hevenyésznek az adófizetők pénzéből a börtönökben miközben mi itt kint megrohadunk? Ilyen leegyszerűsítésekből számtalan verziót lehet gyártani, de ezek egyike sem vezet közelebb a megoldáshoz. Ettől például nem lesz kisebb a bűnözés, sem pedig kevesebb férfi nem követ el bűncselekményeket. Sokkal összetettebb a probléma, és valóban komoly stratégiára és egyértelmű elhatározásra van szüksége a többségi társadalomnak hogy tettekkel és társadalmi minimumokban való közmegegyezéssel végre elinduljon valami változás. Ez a féktelen sértettség és gyűlölködés sehová sem vezet. Ha őszinte akarok lenni, nem is értem mit akarsz vele mondani, üzenni. Hogy akkor le kell számolni a más nemzetiségű magyar állampolgárokkal? Vagy mit? Esküszöm, és őszintén írom neked, nem értem mi a cél, és mi a hozzáadott érték abban, hogy egyszerűen csak gyűlölöd őket. Persze megteheted, a te dolgod. De inkább örülj annak hogy vannak olyanok is, akik akár tettekkel is tennének ez ellen. De nem agresszív tettekkel, hanem valódi segítséggel!

Hertelendi 2012.03.23. 21:40:36

@ekszvájzed: Az igazmagyarkodást ti találtátok ki! Ha szembesülsz a saját hülyeségetekkel akkor nem tetszik, igaz?
Elmondom neked, minden civilizált országban van bűnözés! Ott is, ahol egy darab cigány sincs! De elmondom nálunk a bűnözök túlnyomóan valóban cigányok, de áruld el, mi a megoldás? Pusztítsuk ki őket? És akkor valóban civilizáltak vagyunk? És ha utána nem csökken a bűnözés?
Bevallom, engem sokkal jobban zavar a kábítószer rohamos terjedése! Simán halálra ítélném a dílereket, akik gyerekeknek osztogatják az anyagot!

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2012.03.23. 21:43:41

@ekszvájzed: ne haragudj, de nem szeretnék még vita szerint sem részt venni ilyen összeesküvés elméletekben. Ha ez derül ki, amit te írsz, akkor is remélem mindenkit kellőképpen megbüntetnek. Ha azonban őszinte akarok lenni, pont az általad említett tetoválás, és korábbi skinhead csoportokkal való kapcsolat egyre kevésbé teszi számomra hogy ez igazából egy nagy liberális csel. Kétségtelen tény hogy cigányokat öltek meg, és ezen gyilkosok pere zajlik. Erre itt sokan arról beszélnek hogy bezzeg a romák. esküszöm nem értem... de tényleg.

mókáné 2012.03.23. 21:46:12

@Thug:

"El vagy tévedve. Nekem nem adatott meg, hogy kisebbséget védjek .."

Mindenkinek megadatik, akiben van jószándék. Ennyi elég.

"Viszont annak kifejezetten orülok, hogy neked jogvédőnek jól megy... :S"

Nem vagyok jogvédő, de szívemből örülnék, ha Neked is jól menne és kevesebb panasz volna ebben az országban.:)

Nyugodalmas, jó éjszakát kívánok!

VT22 2012.03.23. 21:47:14

knausz!

Aztán mi tart vissza, hogy felkarold a cigányokat? Pl. nincsenek a közeledben? Mert aki nap mint nap találkozik velük annak valahogyan nem ez az első gondolata.

Járatnád a gyerekedet fele magyar-fele cigány osztályba?
Elköltöznél Ózdra? Avasra?
Integráció, csakis jó dolog lehet.

Én nagyon örülnék ha a toleranciát hirdetők saját jó példával járnának elől, de egyszer sem látom.

gnme 2012.03.23. 21:48:33

@knausz: megyek én is, kieresztem a kutyákat.

Nekem nyugodalmas lesz. A dögök kinyírnak mindent ami mozog.

Csillagszemű Juhász 2012.03.23. 21:51:31

A kedvencem, meg amit itt is leírt valamelyik nagyeszű, hogy "azé utálják a cigányt me barna a bőre. Van egy spanyol ismerősöm, na ő tényleg utálja a romákat, pedig sokan őt is annak nézik. Ja, és pár éve él itt. Ezek a rohadt magyarok, még a spanyolt is benácították. :D Ebbe a náci, szemét országban a Caramel srác meg tudott nyerni egy olyan versenyt, ahol pénzért szavaztak rá az emberek. Hagyjuk már ezt a "barnabőr" dumát! Ti is tudjátok, hogy nem igaz.

2012.03.23. 21:52:51

@Hertelendi:

Sosem voltam "igazmagyar" ... Gyűlöltem azokat, akik szerint a turulmadár tojta az ur-uszágot, egy vörös-ezüst csíkos tojás képében. Féltem tőlük, és megvetettem őket, a poklot kívántam ájuk.

Elvakult cigányvédő, cigánysajnáltató, megértő libernyák voltam, akárcsak te, egészen Olaszliszkáig. Azonban az ott történtektől és a tiáltalatok annak kapcsán előadott dumáktól némileg felfordult a gyomrom, és erre később is alaposan rágyúrtatok.

És kicsit rájöttem, hogy oda tartozom, ahol felnőttem. A történelméhez, a művészetéhez, a hitéhez, a lelkéhez. Kicsit. A "nagyon" a nagy lelkeknek való. De némileg talán jobban azoknál, akik visszaélnek vele, akár még a most uralkodó galeritagok is.

Ha ez "igazmagyar" neked, akkor se kérek elnézést ...

Aztán.

Szerinted a dílerek hány százaléka cigány, vagy neadjisten ... jujj, még ki se merem mondani (és nem néger) ... :)

mókáné 2012.03.23. 21:55:15

@VT22:

"Járatnád a gyerekedet fele magyar-fele cigány osztályba?"

A gyerekemet, kifejezetten olyan óvodába irattam, ahol cigány, kínai, néger és autista kisgyerekekkel járt együtt.

Azt gondolom, óvodás kortól lényeges ez! A tolerancia, a másság elfogadása.

"Én nagyon örülnék ha a toleranciát hirdetők saját jó példával járnának elől, de egyszer sem látom."

Hát nem kerül semmiben, ha velem találkozol, szervezkedünk a Török blogban és akkor megismersz. Én annak örülnék, ha minél többen volnánk, akik így gondolkodunk.:)

mókáné 2012.03.23. 21:57:40

@knausz:
jav:

semmiben=semmibe

Nem kerül semmibe. Így. Május 12. Margitsziget. Utazom vidékről. Lehet erről is beszélgetni..

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2012.03.23. 22:00:16

@Csillagszemű Juhász: egyszerűen nem értem. Miért kellene felvennie főnöknek nem szakképzett munkaerőt? Mindenki azzal segít ami megadatik neki. Valakinek viszont feladata. A kormánynak. Hogy stratégiát dolgozzon ki a mély szegénységben élők felzárkóztatására, munkahelyteremtésre, azután pedig azon stratégia mentén pedig cselekedjen is végre. Nem értem mi értelme van ennek, hogy érvek és megoldások helyett ilyeneket vágtok egymás fejéhez: akkor vedd fel dolgozni, költözz oda, költözzön hozzád, egyéb hasonló badarságok. Mi értelme ennek?
Ne haragudj, de te ott értelmet keresel hogy valakik sorozatban kinyírnak embereket??? Nem mellékesen, ha már a "beteg" (bocs) logikáddal gondolkodunk, akkor ha akarom nagyon is logikus a rasszista indíték szempontjából, hiszen a társadalomból kiszorultak után sokszor a rendőrség sem nyomoz, vagy egyszerűen valami uzsorás leszámolásra kenni.(ahogyan itt is sokáig ez volt a rendőrség álláspontja...) Ez is pont annyira logikus - ha ez egyáltalán értelmezhető - mint amit fentebb olvastam. Nem mellékesen ha kicsit szemezgetsz ezekből a cikkekből, még véletlenül sem egy fura összeesküvés domborodik ki ebből.. hvg.hu/cimke/romagyilkoss%C3%A1gok
persze értem..neked ez lehet valami liberális média...

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2012.03.23. 22:09:32

@Csillagszemű Juhász: ne haragudj, de ha nyomsz egy ctrl + f et, és rákeresel a barna szóra, akkor az csak a te hozzászólásodat mutatja. Abban kétszer....

Laarson 2012.03.23. 22:14:55

@ekszvájzed: Ez egy nagyon relatív dolog.

Csillagszemű Juhász 2012.03.23. 22:15:16

@Legelő Őse: jó, akkor elmondom még egyszer, mert látom nem érted, vagy inkább nem akarod. Annak a gondolkodásmódnak nincs értelme, hogy ha már cigányt akarok ölni, miért nem olyat választok, mint a bodzás sztojka. Miért gyereket lőnek le? Akiket lelőttek, pont nem a társadalom peremén éltek. Dolgos, normális emberek voltak állítólag. Miért őket választották ki? Akkor válaszolj te is nekem légyszi. Ha a cigánysággal probléma van mindenhol a világon, az kinek a hibája? Szeretitek ezt az egészet magyar-náci egyedi esetnek beállítani, pedig valamiért már Kanadában sem szeretik őket annyira. És az első mondatoddal maximálisan egyetértek. Mégis azt olvasom itt is, hogy azé nem kap munkát, mer cigány. Nem azért mert 3 osztályt végzett. Azért mondom, lehet őket alkalmazni.

2012.03.23. 22:21:13

Tényleg mint az ötéves gyerekek.

Fogjátok már fel, hogy nem a barna szín a rossz ... Nem utálja senki se a Buddhát, a Gandhit, az Avicennát, a Bábur nagymogult, a velencei mórt, az ausztrál abókat berbereket a tuaregeket, a cigány művészek és más becsületes romákok széles táborát és a sok többieket, senkit, akinek barna a bőre, még a barnabőrű hableányokat se ...

Eszem megáll ezen az unásig tekert imamalmon. Tényleg azt hiszitek, óvodásokkal van dolgotok?

Csillagszemű Juhász 2012.03.23. 22:27:42

@Legelő Őse: most ezen az egy szón fogsz lovagolni? Miért csinálsz úgy, mintha nem értenéd, amit mondok? A kormány meg oldjon meg egy kitudjahányszáz éves problémát? Mégis melyik kormány? Ez? A következő?

Nzoltan 2012.03.23. 22:33:09

@knausz:

"Szeretném, ha már itt tartanánk és a pozitív diszkrimináció elvét alkalmaznánk, továbbá a középréteg anyagilag is segítené a cigányokat."

Öööööö... ez különben mire jó?

"Jómagam: szívesen karolnék fel középiskolában, egyetemen tanulni akaró cigány fiatalt! Örülnék neki, ha ezt szervezett körülmények között megtehetném."

Oszt ebben mi akadályoz meg? Odamész egy figurához, és azt mondod nekije: - Odaadom a fele királyságom ha tanulsz. Ő meg azt mondja neked: -Hö...Király!

Nzoltan 2012.03.23. 22:35:08

Most csak nekem van az az érzésem, hogy egyes hozzászólók csak a kalendáriumban láttak cigányt?

flippant 2012.03.23. 22:37:42

@knausz: Meséld már el, hogy mire megy 120 milliárd az adófizetők pénzéből?

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2012.03.23. 22:37:48

@Csillagszemű Juhász: a leghosszabb út is az első lépéssel kezdődik. A kormány feladata, igen. Az összesé. Stratégia mentén. Nem csak kommunikációban, és rövid távon. Komoly program kell. És sajnos nem lesznek azonnal nagy eredmények, de az apró változásoknak is örülni lehetne, ha végre elkezdenék. Jelenleg csak dumálnak, a rasszizmus meg lassan a közbeszéd alapvetése lesz. Vagy neked van megoldásod? A gyűlöleten kívül? Az csak egy állapot. Változást nem nagyon generál. Nem kell leírni még százszor hogy ki mikor mit csinált. Megértettük, utáljátok a romákat. És? Akkor mi lesz jobb?
Kanadában is azokat, utálják, akik bűnöznek. Vannak kint letartóztatva lengyelek, szerbek, sőt magyarok is. Értelmetlen ez.

Az összeesküvés elmélettel kapcsolatban tényleg értelmetlennek tartom vitázni. Jelenleg a nyomozóhatóság nem a te verziódat erősíti meg. A bíróság sem. El tudom fogadni ha nem bízol bennük, de tőlem ezt ne várd. Bizonyos fokú torzítások sajnos lehetnek minden rendszerben, de amire utaltok - hogy tehát ez egy kormányzati megrendelés, és konkrétan benne van az ügyészség, a rendőrség, a bíróság, a média egy része, és maguk az elkövetők is? Ez alsó hangon több száz ember. Sajnálom, de nem nagyon valószínű...
Melyik szón lovagolok? A barnán? Te szenteltél neki külön kommentet, én csak kíváncsi voltam.

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2012.03.23. 22:45:39

@Nzoltan: ez mire érv? Nem értem. A külvárosban nőttem fel, ahol sok roma család élt. Az iskolában is, és az osztályban is voltak társaim. Sőt, még egyszer a cipőmet is leszedték rólam. De mennyire egyszerű lenne mindenkire haragudni miattuk? A saját osztálytársamat utáljam egy másik miatt, aki nem volt rendes? Volt nem roma osztálytársam aki betörte az orromat, egy másik pedig ellopta a kis zsebpénzemet. Értelmetlen lenne ebben az irányban elindulni. Nem azt állítom hogy nem jellemző a roma mély szegénységben élők között a bűnözés, vagy hogy nincsenek roma bűnszervezetek (itt az általatok emlegetett bmw-s klánokra gondolok). Ezek tények. De hogy ha ezét egy egész népcsoportot megbélyegzünk, annak mi értelme van? Nem azt mondom hogy nem lehet erről beszélni, de sehová sem vezet az általánosítást. Csupán oda,hogy egyre nehezebb lesz változásokat elérni a következő generációkban. Jelenleg, bármennyire is fájó, a többségi társadalomnak kell beletenni ebbe sok sok energiát, hogy elinduljon a változás. Azok kik beleszocializálódnak egy helyzetbe, és esélyük sincs mást látni, azzal nem sokat nyernek ha utáljuk és kiközösítjük őket. Ez szerintem teljesen kézenfekvő. Ez az egész bonyolult, és nehéz, sok időbe telik. De a gyűlölet, miért megoldás?

Csillagszemű Juhász 2012.03.23. 22:49:23

Nem mondtam, hogy országos, sőt tel-aviv-new york-budapest összeesküvés. Azt mondtam, hogy nagyon fura, hogy pont azok a szerencsétlenek lettek kiválasztva. Fölösleges elmagyaráznod, hogy vannak lengyel meg magyar bűnözők, én is tudom. Nézd meg a bűnözés arányát! (tudom a bíróság is rasszista).
Nekem nincs megoldásom a problémaára, mint ahogy neked sincs, és a világon senkinek sincs.
Stratégia, hosszú táv???? Mi az a hosszú táv? Több száz éve nem sikerül az integráció...

Nzoltan 2012.03.23. 22:52:10

@Legelő Őse: Én nem hiszek a kormányban feladatában. A felemelkedés mindig az egyén döntésén múlik. Ha nem veszi valaki a kezébe a saját életét, akkor nem jut semmire. Az állam nem sokat tud tenni egy személyért, mert mindenki más és más.

Példaképek kellenek. Olyanok mint Karamel, vagy Mága Zoltán stb. és nem olyanok mint a tök hülye Kolompár Orbán vagy az a iberális uszító liba. Most éppen nem jut eszembe a neve, pedig most kuncsorog segélyért Kanadában. :-P

2012.03.23. 22:55:10

@Legelő Őse:

Ki közösít ki kit? Hogy lehet kiközösíteni azt, aki bele se akar tartozni? Ki bélyegez meg kit? "Rasszista magyarok", meg "genetikailag alattvalók", mi? Ki gyűlöl kit? "Dzsalok magyart ölni" "öld meg a magyart", mi?

És hogy idő kell... volt rá épp elég: majdnem 550 év ... Miféle "idő" kell még nektek bármihez egy bitsebességre felgyorsult és másodpercenként változó világban?

És nem hiszem, hogy gyűlölet az, mikor pont a ti szavaitokat mondjuk, mégpedig azt, hogy a törvények mindenkire egyformán vonatkozzanak. Szó szerint, mely alól nem kivétel sem a milliárdos se a tyúktolvaj. Ez van, drágák, ezt szereténk. Kifogás?

Nzoltan 2012.03.23. 23:01:52

@Legelő Őse: Az utálat kétoldalú. Viszont az integrációba eddig csak az egyik oldal fektetett rengeteg energiát. És nem a cigányok voltak azok.

Egyébként az elmúlt évszázadokban rengeteg cigány olvadt be a magyarságba, de ez a folyamat lelessult. Most mindenhol azt reklámozzák, hogy cigányként előnyöket élvezhetsz a többségi lakossággal szemben, pláne nem akarnak integrálódni.

Azon meg ne versenyezzünk, hogy melyikünk mennyit tapasztalt a cigányságból, mert azt hiszem durván alulmaradnál. :-)

Laarson 2012.03.23. 23:04:02

@ekszvájzed: Te végig kérdezted a létező összes kissebséget és az összes azt nyilatkozta hogy nem akar a társadalom vagy a magyarság tagja lenni? Ez a bűnözés meg mindig olyan hogy épp az csinálja aki abban a helyzetben van ezért relatív. Az alvilág az mindig nemzetközi kutyát nem érdekli hogy a tag honnan van.

Medgar 2012.03.23. 23:05:01

@knausz: Olvastam hozzászólásaid. Az én gyerekem is vegyes csoportba jár. Van egy koreai kislány, pár zsidó család egy koszovói fiú aki most tanul csak magyarul két enyhén fogyatékos gyerek, illetve három cigány. Az egyik cigány családdal rendszeresen összejárunk a fiam legjobb barátja a fiúk.

A másik két családdal viszont lehetetlen együtt élni. Az egyik családfő a feleségemet fenyegette meg, hogy elvágja a torkát, mivel szólni mert nekik egy apróság miatt. A másik család csupán rendszeresen lopkodja a többiek ruháit.

És mielőtt rákérdezel, igen rajtakaptam őket.

Nzoltan 2012.03.23. 23:12:08

@Medx: Igen színes a felhozatal. Általában a normálisokon látszik a tenni akarás. Nem kuncsorognak segélyért és ha nem is elégedettek, de elfogadják a sorsukat. Általában nem is baszogatja őket a most még többségi társadalom.

2012.03.23. 23:13:29

@Laarson:

Nem, nem az összes, csak egy, de az se mind ... És nem kérdeztem, ők csinálnak úgy, az utóbbi néhány száz évben, bár lehet, hogy csak leplezik, hogy valójában szeretnek minket ... :)

És tényleg, a bűnözőknek aztán valóban mindegy (de ők is tudják, kit milyen munkával és értékekkel bízhatnak meg) ... ezért aztán talán némileg elnézhető, ha néha egy-két nembűnözőnek néha nem az ... :)

Neked is felteszem a kérdést: Ha a c.bűnözés által lefedett spéci "szakterületek" valami csoda hatására hirtelen elnéptelednének, szerinted azonnal 'magyarbűnözők' ezrei pattannának a szegmens lefedésére? Azért szerintem ezt te se gondolnád komolyan ...

komplikato 2012.03.23. 23:19:05

@VT22: "Aztán mi tart vissza, hogy felkarold a cigányokat? Pl. nincsenek a közeledben? Mert aki nap mint nap találkozik velük annak valahogyan nem ez az első gondolata."

Ez az indoklás viszi a pálmát! :D
Ezek szerint az a pár szent őrült aki tényleg felkarol cigányokat, az úgy teszi, hogy nem látott előtte egyet sem és most is csak telefonon érintkezik 200 kilométerről velük, mi? Jézusom.
Hát ez az pofázni könnyű, segíteni nehéz. Esetleg egy Albert Sweitzer életrajz vagy levelezés elolvasása sokat segíthet ezen a beszűkült gondolkodáson.

komplikato 2012.03.23. 23:22:41

@flippant: Odaadják a haveri megélhetési kisebbségi vezetőségeknek, akik persze egy jó részét vissza adják. Csak oda nem jut ahova szánva volt.

2012.03.23. 23:36:38

@Kompli:

Télleg menjetek már igazából is le mind, a telepekre oszt' kvártélyozzatok be ott, az örökkévalóságig, te is, meg az egész emberbarát bagázs.

Vigyétek magatokkal mindazon javakat, melyekben, úgy érzitek hiányt szenvednek. Mutassátok meg nekik, mitől vannak elzárva. És vegyétek át nemes tradícióikat.

Osztozzatok meg mindeneteken, és éljétek a szabadok paradicsomi létét, a rohattrasszistáktól távol. Ne tegyétek ki ártatlan lelküket az elnyomásnak azzal, hogy a gonoszok közé tuszkoljátok őket.

Mutassatok már példát azzal a fene integrálással, meg deszegregálással, a közületek valókkal az élen, legyetek velük egy néppé, a szeretet, remélem, kölcsönös ... A legelsőkké leszek ezen a földön akik kéz a kézben eljutottak a tökéletes harmóniához.

Meglásd, olyan hullámot indítotok el, hogy fajunk a végítélet nélkül is megváltódik majd, tiáltalatok. Fogom szeretni ... :)

komplikato 2012.03.23. 23:42:56

@ekszvájzed: Mindjárt elhiszem, hogy te meg a cigány putrisoron laksz vagy valami leszakadt ipari város nyomor részlegében.

A többiben meg igazad van, még ha viccnek is szántad. Igen, csak így változhatnak a dolgok. Valaki elkezdi, valaki csinálja és egyszer eléri a kritikus tömeget aki így gondolkodik.

2012.03.23. 23:52:04

@Kompli:

Nem lakom ilyen helyeken, és nem is várnám meg, míg ott kéne laknom ... És nem szántam viccnek.

Jó, ha ilyen lelkesek vagytok, igazán. Én leszek az utolsó, aki visszatart a nemes céltól. Csak a kritikus tömegekkel az a baj, hogy általában kataklizmákat szoktak okozni ...

Várom tehét a jogvédők tömeges kitelepülését, és eggyé válását jogalanyaikkal a szolidaritás és a tolerancia jegyében.

AlbaZen 2012.03.24. 01:27:57

Nem értem, miért kell ezt az ügyet a legsúlyosabbként prezentálni. Ez a gyilkosság ugyanolyan szomorú, mint Szögi Lajos és sorstársai tragédiája. Nem elsősorban cigányok és magyarok haltak meg, hanem ártatlan emberek. A polkorrektnek nevezett képmutatás cigányok javára billentő kettős mércéje ugyanúgy rasszista, mint egy skinhead. De már alakul a helyes szemléletmód sokakban. Kőkeményen és egyformán büntetni, de inkább nevelni és megelőzni.

Radics1000 2012.03.24. 06:17:10

Kutyából nem lesz szalonna, a cigány is cigány marad. Több évszázados probléma, igazi sáskahad. A sok birka rasszistázó műszéplélek meg szánalmas. Fogalma sincs a cigányokról, csak pofázik, hogy a másik rasszista, aki tapasztalatokra alapítja a véleményét. Nem véletlenül utálják a cigányokat MINDENHOL és irtják, amint van rá lehetőség...

Radics1000 2012.03.24. 06:18:15

@knausz:
"A gyerekemet, kifejezetten olyan óvodába irattam, ahol cigány, kínai, néger és autista kisgyerekekkel járt együtt. "

Te egy igazi, felelőtlen hülye vagy.

Légvárak 2012.03.24. 06:54:06

Barátom igazi grafikus művészlélek. Kb. 20 éve történt: Volt egy szakadt 1500-ös zsigulija, telepakolta kajával, csokival, használt ruhával, elment egy borsodi faluba és megállt a falu közepén a templomtól nem messze. Pillanatok alatt szétosztotta "ajándékait", majd a gombokat nyomkodva az autóban kellett elmenekülnie mert pénz is kellett volna, amit vitt kevés volt...
Más: Csongrádon voltam látogatóban tanár barátomnál. Az egyik kocsmában odajött hozzám egy viszonylag jól szituált 45 körüli cigány ember. Barátságos volt, meghívtam egy sörre, majd elmesélte a fél életét és kért 3,500 forintot, 2 nap múlva megadja, ismerte a barátomat. Adtam neki, mire meghívott a házukba. Kétkedve bár, de elmentem. Nekem sosem lett olyan szép házam... A pénzt sosem láttam, de kedvesek voltak:)
Szóval nincs nekem semmi bajom velük, de ha lehet megtartom a több km távolságot...

nu pagagyí 2012.03.24. 07:02:28

@Radics1000: Egyet biztosan tudok, gyűlölet gyülöletet szít. A felvonulgatások eredménye az lesz, hogy megjelenik az a cigány kisebbség, amelyik ugyanolyan agresszív lesz, mint ti. Ráadásul nekik kevesebb veszíteni valójuk lesz, mint nektek.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.03.24. 07:25:46

@AlbaZen: Sorozatgyilkos terrorizmus.

Szerintem túl enyhén van kezelve.
A Szögi Lajos meggyilkolása sokkal nagyobb sajtóvisszhangot kapott.
Abból tanultak is, akiknek tanulni kellett.

De ezt a bűnözést - látod - nem itéli el egyértelműen a közvélemény.
Gyenge a sajtója.
És ha az itélet nem lesz a legsúlyosabb, akkor újabb terrorista csoportok fognak alakulni.

Éhes_ló 2012.03.24. 07:35:20

@Kompli: arra gondoltam, hogy ezt megteszik a magadfajták, akiknek bármilyen cigányterrorra, értelmetlen pusztításra, rettenetre ez a válaszuk és csak akkor számít az elkövető és a tettes nemzetisége, amikor cigány az áldozat, bárha cigány is a tettes:

www.nol.hu/archivum/archiv-437405

www.magyarhirlap.hu/hirvilag/aldozatbol_lett_elitelt.html

Szép a "végjátéka is, persze nemzetközi díjeső, és bőséges állami támogatás ezért nem járhat a magadfajtáktól.

Éhes_ló 2012.03.24. 07:40:05

@nu pagagyí: amennyiben ezt fenyegetésnek gondoltad, akkor annyit mondanék, tatár, török, osztrák, kisantant, német, orosz után nincs az a biológiai fegyver, amitől megijedne a magyar, ha az életéről, szabadságáról van szó.

A harchoz bátorság, becsület, tudás és intelligencia is kell, nem csak létszám.
Csak szólok.
Még időben.

Éhes_ló 2012.03.24. 07:44:46

@Dr. simonmondja.: persze.
Terrorizmus.
Amit a kedvenceid művelnek az nem terrorizmus:
www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g5tgoQx4iEI

Éhes_ló 2012.03.24. 07:52:35

@Owen_Ethley: krónikás vagyok, aki leírja azt ami történt az olyan birkáknak akik letagadnák, tabusítanák, cenzúráznák, mert nem illik a szépen megfestett antimagyar mázolmányukba.
www.youtube.com/watch?v=Bjhs2wol-ko&feature=related

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.03.24. 07:54:53

@Éhes_ló: ....Terrorizmus, mert politikai célból gyilkoltak ismeretlen embereket.

Mégha a gyilkosok aranyos anyucikája vagy is.

Ez nem rablógyilkosság, hanem terrorizmus.

becike4 2012.03.24. 08:16:34

@Kompli:A Kozma gyilkosság,Szögi Lajos lemészárlása nem vérfüdő volt ugye,csak egy sajátságos kultúra megnyilvánulása,verjem a fejedbe.

Laarson 2012.03.24. 08:55:00

@ekszvájzed: Ez így van ha eltünnének valami folytán valaki (akárki) feltöltené azt az űrt (lásd usa olasz maffia vagy kanadai maffia). Ez azért van mert a bűnözés attól még nem szűnik meg hogy az adott csoport eltűnik attól még a kereslet (drog stb) ugyanúgy ott marad és ezt a vákumot tényleg akárki képes betölteni itt értheted akár a lecsúszott nincstelen magyar csoportokat is. A nincsetelenség az nagy úr ezzel te is tisztában lehetnél.

2012.03.24. 08:56:09

Istenem, mikor majd anyátokat-gyereketeket mészárolják a cigányok, vagy titeket, miközben viszik a házatokat a hátukon, akkor is csak mutogassatok vissza kézzel-lábbal erre a profin megrendezett szemérmetlen színjátékra, hogy micsoda gyilkos rasszista terrorizmus.

Ez bizonyítja azt hogy szervezői elérték vele azt, amit akartak.

Amúgy meg semmire nem válaszoltok, csak visszakérdeztek, hárítotok, tereltek és rasszistáztok. Ez a módszer pedig azóta él felétek, hogy a probléma egyáltalán felvetésre került.

Ha igazatok volna a rasszizmusvisítozásban, az ilyen csapatok már tucatjával rohangálnának az országban, szimpatizánsok tüntetnének mellettük, valamint a gárdát se lehetett volna orbikáméknak, (igen, a cúnanáciknak) ilyen könnyen eltaposniuk.

A cigányok fele pedig már ténylegesen is kivándorolt volna, nem pedig ezeket a röhejes kanadai meg svédoszági tilitolikat játszaná a vajdáik (amúgy kőkeményen visszakövetelt) uzsora-kölcsönpénzén.

... Ajánom figyelmetekbe a régóta neten keringő példázatot a Pistikével, meg az állatkerti tigrissel, meg a Pistike által folyton hívatkozott rasszizmussal. Na az gyönyörűen mutatja mik is vagytok.

2012.03.24. 09:09:34

@Laarson:

Érdekes, a nincstelenség igen nagy úr volt a régi Magyarországon is, sőt, fél földrészeken gyötört milliókat, de valamiért mégsem a cigányság által felvonultatott jelenségcsoport volt rá a válasz.

Ha te a cigányok 80-90%-a által elkövetett brutális gyilkosságokat és más kőkemény bűntetteket, valamint az ország lerablását a szegénységre adott "válasz"-ként értelmezed, akkor valami nagy hiba van a készülékedben.

Továbbá hogy azt hiszed, a 'magyarbűnöző' képes lenne ugyanazt megalkotni a műfajban, mint a cigány? Az ilyen stílusú bűnelkövetés sosem volt itt a jónép, de megkockáztatom, talán még a nálunk járó fosztogató-erőszakoló tatárok, törökök, zsoldosok és szovjetek módszere se. (Ők legalább azért csinálták, mert hadihelyzet volt s a nép tudhatta, hogy háború van, de most remélem, nincs).

Azt hiszem, legalább valami leesik azért az "etnográfia" nevű nemes tudományból, a különböző népek, csoportok, törzsek, társadalmi rétegek habitusairól, mentalitásáról, rituáléiról, szokásairól, íratlan törvényeiről, stb. ahhoz, hogy ezt meggondold.

2012.03.24. 09:14:33

@Dr. simonmondja.:

Valóban politikai célból, ami láthatóan tenálad is jól bejött ... :D Mondom én, hogy profi munka volt ezt kitalálni ...

Medgar 2012.03.24. 09:18:45

@Nzoltan: Igazad van, de igazból knausz válasza érdekelne

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.03.24. 09:20:18

@ekszvájzed: Bizony.
Úgyhogy jó lenne, ha a legsúlyosabb bűntetést kapnák.
És mind egy szálig.
Nem szeretném, ha a szervezett terrorizmus divatba jönne.

2012.03.24. 09:31:08

@Dr. simonmondja.:

Édes komám, te valamit nem értesz, úgy látom. Nem merem tételezni, hogy dirtekt nem érted ... :) Olvastad már azt, amit először beírtam ide?

Ugyan visítsál mán egy kicsit oda a magyar etnikumot direktben vadászó, a jogvédők által cuppantva buksin simogatott cigány rablógyilkosok vagy sín- meg áramtolvajok fejcsóválva ejnyebejnyéző bíráinak, meg gyerekcsínyező ügyvédjeinek akkor, hogy tessenek egy kicsit jobban vizsgálni ott is a rasszista indokokat, meg a terrorizmusra utaló jeleket.

Eszem áll meg rajtatok. professzionálisan agyfelbaszrintó áljogvédő barátom.

2012.03.24. 09:37:17

@Dr. simonmondja.:

Szeretném még, ha ezen álnáci provokátor zsoldosbagázs politikus és titkosszolgálati szervezői, és velük a jogvédői bátorításra százával magyart irtó terrorista cigók is, a bíráikkal meg a védőikkel együtt, a hamarhalálig rohadnának a sitten, no most ez jó így ??? Sőt, csak a te a kedvedért még direktben végezzék is ki őket. Jól.

(Ez van mikor korán reggel felnyomják a cinizmussal a pumpámat ...)

Laarson 2012.03.24. 09:47:32

@ekszvájzed: A szervezett bűnözés az igen az a táptalaja. De egyébként miről beszélsz fehér emberből nem lesz tömeg gyilkos vagy pedofil vagy betörő stb?

2012.03.24. 09:57:52

@Laarson:

Dehogynem, gyűlölöm is őket, mint a penészes szart. A valóban lebukott, csak aztán jólszerepelt s. ábelkével, meg a szoknyás papokkal együtt. Ugyanakkor tételezem, hogy ezen jelenségek megintcsak nem 'fehérspecifikusak', így lehet elkövetőik közt cigány és más, sokkal izgisebb népség is ...

De tényleg, miért tereltek? Miért mutogattok a 'fehérekre', mikor a cigánybűnözés jelenti a társadalmi gondot, az etnikai feszültséget, és nem a fehér tömeggyilkosok, pedofilok, betörők tömeges munkája teszi tönkre az országot a jelen idők állása szerint, úgy kb. 15 éve?

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.03.24. 10:05:09

@ekszvájzed: Rettegjél csak, mert jönnek a csúnya áljogvédők és rádvisítanak,
nyomi.

Laarson 2012.03.24. 10:06:15

@ekszvájzed: folyamatosan kevered a szezont a fazonnal a kriminalisztikát összkevered az etnográfiával. Majd egy karikacsapással az egészet a kissebségre fogod. Az esetek többségében 2 tényező van a cselekmény mögött vagy nyereség vágy vagy hírtelen felindulás egyik mögött sem feltételezhető hogy a cselekvő elgondolkodna hogy a faji hovatartozása miatt másként cselekedne abban a helyzetben. Ez teljesen kizárt.

2012.03.24. 10:17:41

@Dr. simonmondja.:

Ezért 'szerettem meg' a fajtádat, ezért szakítottam magas eszméitekkel, toljad csak még. Köszönöm, hogy eszembe juttattad, igazán okos és az elnyomott népért őszinte szívéből vérző embertársam. Az érdemi válaszra ennyire képtelen vagy, vagy nálad ez az?

Ha az anyázás a cél, annak kiprovokálásában biztos profi vagy, de nálam nem cseszed ki, kísérletezz nyugodtan. Itt bukik ki a fenenagy intelligencia, meg az óvodás szint, amin mozogtok. Valódi és súlyos problémák felvetésére a homokozóból ismert metódusok csatolódnak a programhoz.

De mindezt már taglaltam itt, korábban, tanulmányozd kedvedre. És nyomizzál amúgy értelmes ember módján még pár kört, azokkal kapcsolatban is, epedve várom. Aki ennyire nem látja magát egy ezrek által tartott tükörben,mint a jogvédőnép, az vámpír vagy mi ...

Nzoltan 2012.03.24. 10:22:15

@Laarson: De lesz. Csak a magyar társadalom kirekeszti az elkövetőket és elítéli az ilyen cselekdetet. Sok más társadalomban pedig hőssé válnak az ilyenek. Pl. palesztín, cigányok nagyobbik része, stb.... Sőt, mellettünk a szláv népek jelentős része is ilyen.

Persze az ilyen bűnözés táptalaja hazánkban az oly sokat emlegetett kettős mérce. Most az elkövetőkre halálbüntetés híján tényleges életfogytiglan vár. De a másik oldalon láttunk már rablógyilkosságot megúszni két év felfüggesztettel, ahol a bírói indoklás ki is mondja hogy az elkövető hátrányos helyzete és cigány nemzetisége volt az enyhítő körülmény. Csak guglizz rá meg fogod találni.

A szociális támogatások is egyoldalúak, melyek feszültséget keltenek a társadalomban. És ez fokozódni fog.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.03.24. 10:26:36

@ekszvájzed: Ezrek vagytok, ne szarjál be egy kétsoros kommenttől.

2012.03.24. 10:31:41

@Laarson:

Nem fogom a kisebbségre, mutatja az magától, mit nem értesz te is ...

A kriminalisztikának az etnikai csoportjellegzetességek kimutatása és feltárása azóta a vizsgálandó elemei közé tartozik, amióta csak e két tudomány megtalálta közös halmazát. Normális országok normális rendőrségénél működni is szokott. Mert sokszor abból tűnik ki, milyen elkövetőket kell keresni, és milyen körökben. (Nem nézel amcsi krimiket?... :))

Tehát egy pápua emberevő élesben nem cselekszik másként, mint egy bronxi maffiózó, egy brit nem öl más módon, mint egy kínai, 500 éve meg másként intézte kényes ügyeit egy japán, mint ma, akkor tényleg mi értelme van a kultúráknak, az identitásnak?

Merem kijelenteni, hogy ha a '"világjobbítóknak" anno a társadalmi osztályok eltörlése nem jött be, akkor szintet léptek, és most azt magyarázzák be, több mint 20 éve hogy a kultúrákat kell összemosni, és az embercsoportok közti különbségeket kell eltörölni. Namost, mivel ez sem megy, ezért a fejekben próbálják meg.

Ha meg éheznek, akkor megértem, hogy éhes ember nem válogat, eszközben, módszerben, hogy célját, gyomra megtöltését elérje. De szerinted a cigók tényleg éheznek, 3 tányérantennával a putrin, 20 ezres bankókat rajosan teregetve a purgyéik köré, meg a kóla-csipsz-pia-cigi-döghús kombón habzsolva, napestig?

Laarson 2012.03.24. 11:02:55

@Nzoltan: Ellenpélda: Viszkis.
Nem is igazán értem ezt az egészet amiről próbáltok vitatkozni. Amiről beszéltek azaz asszimiláció automatikus ha akarod ha nem akkor is megtörténik. Maga a nyelv is része a folyamatnak. Törekedhetnek ugyan arra hogy megőrizzék a kultúrális identitást stb de az a kis gyerek (generáció) aki ma a számítógép vagy a tv elött nő fel ő alapvetően nem fog törekedni erre. Így a kissebségek is csak a többségre (fehérekre) fognak még inkább hasonlítani. Ez azért van így mert a távolságok megszűntek. Innentől kezdve ez nem választható hanem egyszerüen bekövetkezik és kész. Ez része egyébként az egész világra jellemző trendeknek. Másrészről ami igazán számítani fog az eljövendő időkben az mindenkit fajtól függetlenül fog érinteni. Élve ganxska zoli szavaival a golyó mindenkit elér és hajjaj micsoda golyók lógnak a levegőben :)

Laarson 2012.03.24. 11:12:58

@ekszvájzed: Egybéként mindig abból a téves felvetésből indúltok ki hogy a kissebség az kizárólag csak a saját maguk által képzett társadalom tagja ez pedig nem igaz. Rengeteg társadalom létezik és veszik kőrbe őket nem csak a magyar ezek mind mind egyenként is asszimilációs tényezők önmagukban.

2012.03.24. 11:26:25

@Laarson:

De ha egyszer ott vannak a hagyományok, a tradíciók, a szokások, a vallási-rituális előírások, a kulturális gyökerek, a nyelvi korlátok ... Mindaz amire a zsenge mívelt ember oly áhítattal tekint és ódákat zeng róluk.

Asszimilálódni mindenki csak egy bizonyos szintig tud, intelligenciájától, befogadóképességétő, ingerküszöbétől, és tudatalattijától függően. Akarata ellenére kényszeríteni rá senkit sem lehet, s ha mégis ezzel próbálkoznak, az még szerintetek is etikátlan.

Meg lehet nézni a mai napig zárt közösségeket, melyek még multikulti civilizációnk fészkeiben is jól elvannak, évszázadok óta (igaz, nem csekély üldöztetések után) Nu, őket meg pont az tartotta egyben.

A társadalmakban ezek igen csekély kívétellel megkeresték, és meg is találták a normális helyüket, azt az űrt, amelyet betölthettek. Kissé pikáns, hogy e szerint a cigányságnak az maradt, ami ...

Azonban szemlátomást a leghalványabb kísérletet sem tették önmaguk elfogadtatására a befogadó társadalom alapvető normáinak követésére, az emberi együttélés minimális kritériumainak figyelembe vételére.

És ma ezt használja ki az ún. "etnobiznisz", vagyis az a pénzszerző ipar, amely az erre kiképzett jogászok és politikusok képében rájuk települt, és a helyzetükből anyagi és politikai hasznot kovácsol.

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2012.03.28. 18:13:00

@ekszvájzed: Kérlek írj most a te megoldásodról. De komolyan érdekel. Végigolvastam a hozzászólásaid, és végképp nem értem, mit képviselsz. Mit akarsz mondani, mi az üzeneted? A cigányok magyar állampolgárok, a mindenkori kormány felelőssége alá tartozik az is ha támadják őket, az is ha mély szegénységben élnek, ha bűnöző életmódot folytatnak sokan közülük, és az is ha kirekesztik őket származási alapon. Ezek tények.
Nem értem a te megoldásod. A gettósítás lenne a válasz? A teljes kirekesztés? Az üldözés? Vagy mi? Tényleg érdekel, mert hogy mérhetetlenül utálod őket, azt érezni. A probléma meglétével szerintem itt mindannyian egyetértünk. Azt hiszem a megoldásokkal kapcsolatban nem. De érdekelne a Te megoldásod.

2012.03.31. 19:35:19

@Legelő Őse:

Megoldás kéne? ...

Rá kellene bírni a cigányságot arra, hogy viselkedjenek végre tisztességesen, úgy, ahogy rajtuk kívül ebben az országban mindenki más normális emberi lény megpróbál, felkelés és lefekvés között. Szépen, kulturáltan, embgeri módon élni, Ahogy pl. te is elvárod ezt a saját környezetedtől.

Lehet válogatni az ezidáig felvonultatott eszközökben (550 év Európában és a környékén) és levonni a következtetést: melyikkel lehetett ezt a célt a leghatékonyabban elérni. Egyet megsúgok: pl. nem a további pénzmilliárdok beléjük pumpálásával, melynek a ma itt látható "mélyszegénység" a vége ... :) meg a könnyes filmek forgatásával, melyeket a jogvédőkön és barátaikon kívül nem néz meg senki ... az érintettek sem, hacsak kötelezően nem nézetik meg a jogvédőcsemete vagy roma töbségű iskolák diákságával.

Ha ez nem megy, akkor nem tudok mit mondani, én istenbizony nem akarnék agresszív lenni, nektek adom őket. De akkor tartsátok meg e népet magatok között. Vazze, nem érted, hogy vakarja az a dzsuvát róluk, és fogja vissza elborultjaikat a durvulástól, aki minden rémtett és rémhír ellenére szeretettel és bizalommal közelít hozzájuk ...

Szeretgessétek őket, mint édes gyermekeiteket, hátha az végre megnemesíti lelküket, s megacélozza elméjüket, vezzessétek őket az erények útjára, a becsület mezejére, bánomisénhova.

...

Ha neked útálat az, hogy valaki elítéli embertársai tömegesen és céltudatos felbujtással felhergelten megnyilvánuló nemtelen viselkedését, akkor te az vagy, aki pártolja azt. Nem tetszik a civil, normális békés, háborítatlan, félelem nélküli élet, a biztonságos közérzt, a nyugodt munka, pihenés és szórakozás? Miért?

Sziklaszilárd hitedből fakadóan gondolkodás nélkül besorolsz engem (is) a rasszernácik táborába, akik a történelem legdurvább atrocitásait követnék el az emberiség általad jól behatárolható hányada ellen, ha megtehetnék. Mindezt úgy, hogy mindent elolvastál, amit ide írtam ... :(

Vajon miért vizionálsz mindenbe kirekesztést és erőszakot ami nem az általatok hirdetett és szigorú paranccsal kierőszakolt abszolút toleranciát favorizálja? Amire téged neveltek, az a minden "nácik" által bélyeggel illetett célcsoport kritika nélküli védelembe vétele. És megsúgom, még engem is.

Csak éppen az tóbbi években tudomásomra jutott kb. 10.000 eset csapta ki nálam a biztit, méghozzá masszív szériában. És úgy reagáltam rá, ahogy józanul gondolkodó embernél szokás, mert nem részesültem éjjel-nappal egyfajta szektás agymosásban.

Amíg nem írtam kommenteket, csupán olvasgattam őket, jó 10 éven át. És, mit ne mondjak, végső soron ti győztetek meg ... A leghangosabbjaitok, meg a mellé szemlézett romapolgártársi kultúrvonulat, az egyéb blogokról. Így lettem szkeptikussá, aki gondolkodni mer, valamint ingerültté, aki beláthatatlan követkeményektől tartva nem szeretné, ha a jelenlegi folyamatok durva végkifejletbe torkollnának ...

2012.03.31. 20:01:25

@Legelő Őse:

Épkézláb megoldások tucatjait javasolják évek óta azok, akiket rájuk se nézve neveztek "nácinak" és söpörtök le mint "rasszista" módszereket. Lásd pl. az "amerikai magyar népszava" cikkeinek hangnemét ...

Pedig azok leginkább csak annyit kívánnak meg, hogy: pénzért (segély) munka, köztörvényes bűnért jogos és valódi büntetés, állami gondoskodásért tisztán és rendben tartott környezet. Felelős állampolgári magatartás és cselekvés, ahogy az egy demokráciában illik. És nem erőszakot hirdetnek, azt max. a hitler- és szálasi-rajongó tizenévesek hirdetik, akik ugyanazt hiszik róluk, amit ti...

Nézz már körül melyik másik országban eszkalálódott ez a probléma olyan mértékben, mint nálunk ... Rá fogsz jönni, hogy az ultraliberális tábor nyomása messze a hazai viszonylatban a leghangosabb, számos aspektusból. Beleértve akár a magyar nemzeti érzelem folytonos csúfolását és trágyával dobálását.

Profi háttércsoportok monitorozzák és manipulálják folyamatosan a célzott eseménysorokat akár még a kommentelők segítségével is. Messzemenő okai és céljai vannak ennek, melyek boncolgatása szintén messzire vinne. És hidd el: én NAGYON nem akartam hinni ezekben.

Ne gyere most azzal, hogy ez megint csak öszeesküvéselmélet, mert akkor tudok számos történelmi példát hozni, amiket meg a liberális tábor olvas a vele szemben elhelyezkedők fejére ...

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2012.04.06. 10:15:56

@ekszvájzed: 1.Tudsz olyan országot ahol ennyi a roma kissebbség?2. Akkor te a jobbik megoldásait javaslod? Akkor miért csodálkozol higy egy kalap alá vesznek? 3. "Rá kellene bírni.." Hogyan? Ez a kérdés. Ha kirekesztik ôket, szerinted "rá lehet venni ôket".
Végül kérlek hagyd ezt a szeretjük puszlgatjuk stb. dumát. Azért mert valakit nem gyûlölök??? Közös érdekünk a megoldás!

2012.04.08. 15:39:06

@Legelő Őse:

Komám, én itt befejezem ...

1) Ott van Szlovákia, Románia, Ukrajna, Lengyelország, több volt szovjet utódállam ... Hogy itt egy kicsit 'szorgosabbak', az a szdsz-mszp-fidesz féle, (és persze kicsit se magyarlélekszám-visszaszorító) masszív tenyészprogram eredménye. Azon vidékeken miért van mégis rend?

2) Mi ezekben a fent említett megoldásokban a náci? És miért náci a Jobbik, magyarázd már meg, óh, drága agymosott, aki szerint mind náci az mert a parancsolóid azt mondják, és ennyi elég is neked ... Így nincs értelme. Elég annyit mondani (vagy csak sejtetni), hogy "Jobbik" és jön rá a birkanyáj süvöltése, hogy "Náááciii !!!"

3) Rábírni: Hát persze, csokival, cukorkával, még több alapítványi pénzzel, cigánybállal, még több önkormányzati lakással, még több segélyprogrammal, felzárkóztató projekttel, kedves szóval, simogatással, bátorítással, RENGETEG PÉNZZEL ÉS PÉNZZEL ÉS PÉNZZEL, hát hogy is felejthettem el ...

Tudod mit, menj el te is, és nézd meg a Repüljfel világdíjas moziját, és találj ki okos megoldásokat, biztos az is sokat sugalmaz neked ... :)

Végül: Vajjon ki is kezdte azt, hogy ha én nem szeretem őket, akkor biztos gyűlölöm? Édes egykomám ...

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2012.04.10. 17:34:14

@ekszvájzed: Az EU tagállamokat tekintve Románia, Magyarország, Szlovákia a rangsor. A többiek az ablakban sincsenek, harmadannyi Roma él arányában az általad említett Lengyelországban.
Nem mellékesen, akik a parlamentben úgynevezett holokausztról, cigány bűnözésről, Tiszaeszlárról, és gettókról beszélnek, nos azokat hívják Európában neonáciknak. Nem értem hogy ez miért meglepő számodra. Azért mert a többség hallgat, beleértve a politikusokat is, attól még ordas eszméket dédelgetnek, és az interneten világosan le is írják ezeket.

Ki kell hogy ábrándítsalak, valóban sok pénz kell a megoldáshoz. De azt is látni kell, hogy ha így marad minden, akkor még nagyobb baj lesz, ami még többe kerül.
Nem vagyok a komád, de fontosnak tartom megjegyezni, hogy valóban a gyűlölet sugárzik belőled.
A média és a neonáci alakulatok torz üzenetei segítségével eljutottunk oda, hogy a teljes Roma lakosság egy kalap alatt van. A felmérések azt mutatják hogy a lakosság jelentős része szélsőségesen gondolkodik velük kapcsolatban. Megértem az indulatot, és elfogadom hogy a probléma óriási. Azonban a származásukat hibáztatni ezért,általánosítani, gyűlölni, egy olyan végeláthatatlan tévút, amely még az ismert történelemben egyszer sem vezetett járható ösvények irányába. Jelenleg is zsákutcában vagyunk. Tenni kell valamit, ez kétségtelen. De ha mindezt gyűlölettel és kirekesztéssel tesszük, akkor egyetlen lépést sem tehetünk előre.

2012.04.11. 21:44:07

@Legelő Őse:

Már mondták itt többször, és én is kifejtettem szépen: NEM A SZÁRMAZÁSSAL VAN A BAJ, óvodáskám. Mások is mondták, hogy a normális romáknak a normális társadalomban van a helye. Jó, ha így akarod, nem vagy pajtás. Ilyen nem is kell :) Nácizzál ezerrel, attól lesz szebb a rózsaszín világod.

Tiszaeszlár ... Csak ismerni kell a gojokkal semben követendő kodifikált magatartást, melyet a bölcs rabbik sugalmaztak, többen és több módozatban is, s mindjárt nem lesz abban se semmi meglepő. (Tudjuk: azok nem is "őslakos" zsidók voltak, hanem az orosz cári, kozákos pogromok elők menekült befogadottak ...) Mintha az ősi vallások egy részében gyakorolt rituális gyilkosság (emberáldozat) intézménye ismeretlen lenne az emberi faj históriájában, nemde?

És nem gyűlöl itt senki, csak aki vagdalkozik, minden ésszerűséget félretaszítva, a védencek többségétől szenvedők érdekeire odafigyelés nélkül, nemkevésbé ordas (esetünkben ezt a hazát és nemzetét bántó és pusztító) eszméktől vakítva, melyek épp ordasságukat rejtik a "tudás", a "humánum" és a nem őket majmoló eszmekörök megvetése, megbélyegzése mögé.

Akarod még folytatni? Jól elvagyunk itt mi ketten, ha pajtás, ha nem ... :)

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2012.04.12. 15:33:44

@ekszvájzed: ha nem a származással van a baj, akkor felesleges ideírni hogy romák, cigányok stb. Mert nem az az összefüggés. Tehát nem azt mondom hogy aki leírja az náci! Ez fontos! Olvass vissza. Azt se mondom, hogy a bűnözés szót és a cigány szót nem lehet leírni. Én azt állítom hogy annak vannak ordas gondolatai, aki a kettő közötti oki összefüggést kizárólagosan állítja. Az baj. Azt hogy el kell kezdeni azonnal cselekedni egy stratégia mentén, tény. Az hogy szerintem ez nem a kirekesztéssel kezdődik, ez alapvető különbség kettőnk között!

Ezt a Tiszaeszlári dolgot szerintem hagyjuk. Ez még a jobbiknak is annyira ciki szerintem, hogy valami elképesztő. Várvád? Ez az európai antiszemitizmus kezdeti szakaszában jellemző, ijesztgetésre alkalmas badarság, már az antiszemiták körében is nevetséges! De ha nem is így lenne, akkor is megdöbbenő általánosítás hogy a parlamentben ezen keresztül egy teljes népcsoportot ítélnek el, elképesztő!

Azt írd már le hogy ha valaki elutasítja az antiszemitizmust, rasszizmust, a kirekesztést az mennyiben bántja és pusztítja a nemzetét???? Az a jó magyar aki mások kárára az??

2012.04.17. 20:24:06

@Legelő Őse:

Nekem igazából a liberálisok álságos képmutatása a bűnös minden bajban lassan, ami az országot sújtja. Mert aki ennek a népnek (a magyarként létezőnek) itt végre egyenlő jogokat és javakat kíván minden más Európában élő nemzettel, az a számukra büdös.

Azokból van elegem, akik a hazát, és a hazát magáénak szívéből valló népet rekesztik ki, és akik a cigányságot, valamint az általa képviselt problémakört (minden más egyéb állítólagosan "elnyomott", "üldözött", "kirekesztett" célcsoportéval együtt) fegyverként forgatják ellene.

Egyáltalán: hol ez a fenenagy kirekesztés? Azok agyán kívül, akik éjjen-nappal süvöltöznek róla ... Számodra pl. netán az, ha nem látsz cigány eladót a boltban, vagy cigány csapost a kocsmában, esetleg cigány óvónénit, tanárt? S mindez a gonosz magyarok bűne, úgy véled, és ez a szomorú.

Kívánom, hogy láss belőlük minden nap ezret, s teljék be az álmod, hiszen nincs azzal semmi baj. Ha ugyanolyanok ők is. Nem érted, hogy értelmes felnőtt szarik a bőrszínre ... A stílus, a habitus, a hozzáállás számít. Hogy elvárható-e ugyanaz, mint bárki mástól is.

Mert senki sem állna a tisztességesek és becsületesek útjába, ha azok legalább egy látható szegmensben valóban ezt a célt kívánnák elérn, de minden arra mutat, hogy ilyen élet több száz éve nem hiányzik onnan, ahol ők léteznek. Itt cca 20 éve kinyitották nekik a jó libernyákok már az összes kaput, szabadon mehetnének még zsernyáknak is.

Ha a cigányság uszítói nem bujtoganának nap mint nap a történelmi magyarság és országa ellen, és nem védelmeznének mindenkit, aki bántja azt, egy rakás ember, mint pl. én is, boldogan vallaná tovább a rózsás pszeudo-anarchista, poszthippi-cyberpunk álmaikat, és dagonyázna bennük de így ...

Mondom, elég csak a blogos kommentáradatot szemlézni, micsoda libsi gondolati terror van néha. Fröcsögő gyűlölet, azokkal szemben, akik tiltakozni mernek, szajkózott, agyonnyűtt mantrák, gondolati klisék, eszmei panelek, az "ellenség" lenácizása, lefasisztázása, leparasztozása, leszánalmasozása, lebunkózása, hát mi ez ???

Meg kell érteni, hogy a problémáról nyíltan s őszintén, szabadon kell beszélni. És világos megoldásokat teremteni, kibúvók nélkül, felelősségteljesen. Ha pirézek, ha kurvák, ha gengszterek, ha cigányok, ha buzik, ha hajléktalanok, ha Eretz gyermekei :) stb. akasztják ki az aktuális vagy félmúltbani közállapotot és közéletet éppen.

Ha egyesek gond nélkül nácizzák és alattvalózzák le a magyart, s figurázzák ki szégyen nélkül és röhögve országunk és népünk minden régi erényét, vallását, gondolkozását, hagyományát, szerinted úgy mégis hová álljon az, akit végső soron mégiscsak ezekre tanítottak, és bármilyen régi darab, de nem a komcsi iskolákban ám?

"Jó magyar" az, aki a "magyar" szó szép és jó értelmében, és az azáltal egyesekben ill. egyesek által keltett negatív érzelmek ellenében is merészel lenni és maradni az. Akinek a "magyar" a fontos itt, s kevésbé azok, akiknek ez nem fontos. Mert ez az ország erről szólna, azért is hívják így.

Csak egy kis példa, tán találó: pl. ha a mesés Afrikát, vagy Arábiát kívánod látni, te se kapásból mondjuk Londont vagy Párizst látogatod meg ennek reményében.

2012.04.21. 14:44:59

A csak most közölni szíveskedett húsvéti (!) kocsmai agyonveréses eset után pedig már az összes határon belül "alkotó" liberálisnak lesütött szemmel kellene befognia a büfögőjét, és elhúznia a szívükszottyai után, Kanadába ... És ott se nyitni ki többet.

Ez kéne legyen az utolsó csepp, hogy elhallgassatok végre, 23 évnyi nácizást, magyarmocskolást és -gyalázást követően, ha egy kicst is emberből vagytok, fogjátok már fel ... Persze, miért is tennétek? Miért is fájna tinektek az, amivel bennünket gyötörtök?

Éhes_ló 2012.04.21. 17:06:56

Erről nem lesz sem film benedek-bencétől nemzetközi díjesővel, sem drámapályázat Alfölditől:
index.hu/belfold/2012/04/21/allt_a_pultnal_halalra_vertek/

Erről csak a sunyi hallgatás lesz és az eloldalgás: senki nem látott semmit, meg sem történt, hogy egy csapat felfegyverkezett cigány bestiális kegyetlenséggel agyonvert egy békés magyart és egy másikat majdnem agyonvert.
A rendőrök sem jöttek expressz, mert "csak" cigány ölt magyart, ami mindennapos és nem ügy.
Csak a fordítottja.
Igaza van annak aki azt mondja nem lesz polgárháború.
Már az van.
Sunyi hallgatásban naponta ölnek, nyomorítanak meg cigányok magyarokat, magyar gyermekek ezrei tetvesednek el a "deszegregált" oktatásban melléjük ültetett biológiai fegyverként bevetett rühes, tetves, mosdatlan cigányoktól.
Deviáns cigány elmebetegek járják sokadszorra az általános iskolák osztályait és tartják terror alatt nem csak a tanáraikat, hanem náluk két-három évvel fiatalabb szerencsétlen magyar osztálytársaikat is, meglopva, megverve, akadályozva őket a tanulásban és az iskolai életben.

Erről nem szólnak filmek, vagy ha mégis, azt betiltatják a sajtószabadság bajnokai.
süti beállítások módosítása